Kirjoittaja Aihe: Väsymys lääkäreihin ja tutkimuksiin  (Luettu 83345 kertaa)

Peikko

• Klubilainen
  • :)
Vs: Väsymys lääkäreihin ja tutkimuksiin
« Vastaus #15 : Lokakuu 13, 2013, 01:04:25 »
valitettavaa tuollainen lääkärikäynti,
turhaa potilaalle   :hoiva: ja kallista yhteiskunnalle  :thumbdown:.
Tällainen lisää myös jonoja varmasti,
jos joku lääkäri taas lähettää uudelleen erikoisläkärille  kun ei ole tutkittu aiemmin.
Harmittaa kyllä että tuollaisia lääkäreitä onkaan  >:(
rikki niskasta varpaisiin

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #16 : Lokakuu 13, 2013, 11:18:52 »
Sanos muuta... Ne nähtävästi saavat hetkellisesti jonoja purettua nopsaan. Noin tilastollisesti. Mutta ei tuo lääkäri kyllä ihan kutsumusammatissaan tuntunut olevan. Enkä minä tässä kikseja saa lääkärin haukkumisesta, harmittaa vaan niin vietävästi. Tunteja valmistauduin "tapaamiseen". Kaikki jutut paperilla ja papereita mukana, jos olis sanonut, ettei hän tässä näe sitä ja sitä... Jospa häntä kiitellään tehokkuudesta : vain 10 min / potilas, eikä tarvinnut edes uutta aikaa antaa ...  :sadattelu:

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #17 : Lokakuu 13, 2013, 13:37:49 »
No, onpa sulla VilleJuhani ollu turhauttava käynti tosiaan  :hoiva:
Aika monesti käynnit lääkärillä on turhauttavia kun eivät ole paneutuneet asioihin ja varsinkin sillon kun näkee lääkärin asenteesta ettei aio mitään tehdäkään ja suhteutuu kaiken kaikkiaan välinpitämättömästi. Sillon toivois et voi kun vois koko tään oman sairauspaketin antaa tuolle tyypille kestettäväksi muutamaksi vuodeksi niin, josko joskus ois sitten lääkärilläkin toinen ääni kellossa.
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #18 : Lokakuu 13, 2013, 18:50:28 »
Samat ajatukset VilleJuhanin kanssa. Odotat ja panostat käyntiin ja heti ensi metreillä tajuat, ettei lääkäri ole edes esitietoihisi tutustunut. Aikoja erikoissairaanhoitoon jaetaan kuin armopaloina ja sitten tulos on tällainen. Seuraavaan jonoon odottelemaan ja oman puljun listaan rasti, että asia on hoidettu hoitotakuuajan puitteissa. Kalliita tutkimuksia tehdään, mutta harva on kiinnostunut oikeasti auttamaan potilasta. Pitäisi panna niitä hymynaama-arviointiautomaatteja sinne kunnallisellekin puolelle niin näkisivät, missä asiat toimivat potilaankin kannalta hyvin ja missä tökkii pahiten.

Olen saanut tällä viikolla uskomattoman paneutuvaa ja kiireetöntä välittämistä lääkärien taholta, joten olen tosi onnellinen!  :thumbsup: Fysiatrin B2-lausuntokin Kevaa varten oli valmis faksattavaksi seuraavalle taholle avuksi jo käyntipäivänäni. Toisaalla lääkäri kertoi ensimmäiseksi pohtineensa paljon tapaustani ja lopuksi, kuinka hänen on jatkettava pohtimista ennen kuin voi lausuntonsa kirjoittaa. Olemme sopineet neljän lääkärin kanssa etukäteen marssijärjestyksen siitä, kuka kirjoittaa päälausunnon ja ketkä täydentävät sitä omien erikoisalojensa mukaan. He haluavat nähtäväksi päälausunnon ennen kuin kirjoittavat omansa, jotta lausuntoihin ei tule turhaa päällekkäisyyttä tai ristiriitaisuuksia. Minun tehtäväkseni jää vain kiikutella lausuntoja paikasta toiseen.

En edes tiedä, tuleeko neurologian polin lausunto minulle ja koska vai pitääkö sitä itse pyytää. Jos kutsu leukapolille ei ilmesty pian, on kai soitettava perään. Omat lääkärini toimivat neljällä eri taholla (työterveys ja 3 x eri yksityinen), silti he kykenevät ja haluavat toimia yhteen minun asioideni tiimoilta. Voiko se olla pelkkää hyvää tuuriani?
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #19 : Lokakuu 13, 2013, 20:05:13 »
Hiker, uskon että on olemassa välittäviä ja empaattisia lääkäreitä, joita oikeasti kiinnostaa potilaan asiat ja jotka pyrkivät toimimaan niin että potilaan kokonaisuus tulee huomioonotetuksi. Onnittelut sulle että sun lääkärit on sellaisia  :hali:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #20 : Lokakuu 15, 2013, 01:24:59 »
Joo, hieno juttu, että on Hikerille osunut "kunnollinen" lääkäri. Kyllä minunkin reumalääkäri taasen on sellainen, joka asioihin paneutuu. Tuntuu mukavalta, että kuulee juttuja / saa lukea myös onnistuneista reissuista lääkäriin.  :thumbsup: :thumbsup:

Peikko

• Klubilainen
  • :)
« Vastaus #21 : Lokakuu 15, 2013, 09:55:50 »
voin myös yhtyä asiaan,
vaikka ihan pelkäsin mennä tuonne kuntoutustutkimukseen,
niin lääkärit ja koko muu henkilökunta oli todella ihania käytökseltään
ja paneutuivat kaikki minun asiaani täysin, vaikka meitä oli aika paljon,
jäi todella miellyttävä kokemus tästä kaikesta, kiitos heille   :)

Hyvä että näitä lääkäreitä ja henkilökuntia on enemmänkin  :thumbsup:
rikki niskasta varpaisiin

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #22 : Lokakuu 15, 2013, 22:18:36 »
Iso ja onnellinen peukku Hikerin lekurille! :) Toivottavasti meikäläisen käynti reumatologilla on kans hyvä 23.pvä tätä kuuta - ettei tartte selittää omaa sairaushistoriaa alusta alkaen (eihän sitä ees muista enää)!
seropositiivinen nivelreuma (dg 03), kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)

Marjutis

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #23 : Lokakuu 16, 2013, 16:40:19 »
Laitanpa tämän otsikon alle ,vaikka menee vähän ohi.
Nyt rupesi jurppimaantämä tk:n ns.reumahoitaja tosissaan. Ihmistä en kyllä tunne, kerran tämän 5 vuoden aikana ollut puhelimitse juttusissa. Hän vain merkkaa reumavihkoon labravastaukset ja laittaa seuraavan labra-ajan siihen. Eikä muuta.
Elokuun alussa oli laittanut seuraavaksi labra-ajaksi maaliskuun. Reumapolilla käydessäni kyselin näin pitkästä välistä ja sanoivat et maksimi 3 kuukautta. Nyt vihdoin 1 1/2 kuukauden jälkeen sain hänelle viime viikolla soittoajan kun ihan tk:n luukulla kävin (puhelimitse sinne on mahdoton päästä) Vastaaottoihminen kävi 5 metrin päässä reumahoitajan huoneessa aikaa tiedustelemassa. Huoneessa ei asiakkaita näkynyt (ovi oli auki). Soittoajan sain viikon päähän. Siis asian olisi voinut hoitaa sillä sekunnilla!
Tänään sitten odottelin soittoa tiettyyn aikaan. Anteeksi pyytelin töissä kun oma puhelin oli oltava käsillä.
Ja ei se edes soittanut! Voi h....tti.
No huomen aamuna fyskaan samaan taloon, ehkä käyn varaamassa uuden soittiksen.
Mitäköhän sekin ihminen töikseen tekee.
M13.9 Määrittelemätön seropositiivinen niveltulehdus
M35.7 Hypermobiliteetisyndrooma

Hermanni

• Full Member
  • "Our Gud in heaven; If you exists - help us now!
« Vastaus #24 : Lokakuu 17, 2013, 00:03:26 »
 :(        :'(       :-[       :(

----------------------ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ----------------------------

Minä olen saanut juosta lääkärissä melkein joka kuukausi ja marraskuussa on 5.11 ja 06.11. käynnit keskussairaalassa; eivät saaneet samalle päivälle niitä aikoja, kun on niin huutava pula ajoista, sain kuitenkin kipupolille ajan ja sisätautien pkl:lle mulla on ollut se aika jo tiedossa kauan kun tuli kirje jossa luki että pitää käydä labrakokeissa 2 vkoa ennen vastaanottoa. XX:aan on kanssa vetämässä aika - keskussairaala teki lähetteen sinne kun oma taito ei riitä erääseen kivuliaaseen tutkimukseen.

Tulee paljon taksimatkoja ja katto on jo täynnä joten on tavallaan ilmainen kyyditys.  KELA kustantaa matkat.

Nyt on tänä vuonna ollut ikävää että se omavastuu on 14,25 egee per suunta eli 28,50 egee mutkamatka. Kallista lystiä
.   ???

Meillä oli hoitokokous tässä viime viikolla ja sinnekin piti ottaa taksi ja mukaan sairaanhoitaja ja psyk.puolen aikuispsykiatrian hoitaja. Kokous oli  kaupungissa
ja sain käydä 20 min. kokouksen jälkeen katsomassa ystävääni joka edelleen makaa  sairaalassa.  :engel017:

Oikein rattoisaaa yötä kaikille Teille tässä yleispalstalla, tänne en olekaan kirjoitellut. Jo oli aikakin kun jonnekin pitää purkaa "päätään".

Talvikin on tulollaan ja saadaan etsiä toppatakit ym. vermeet esille että eiähän se ole kuin vaatetuskysymys miten pärjää pakkasilla.

Terveisin

- Hermanni -  :vihellys:     :thumbsup:   ???      :engel017:     :nukkuu:   

muoks. Katsoin aiheelliseksi poistaa sairaalan tunnuksen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2013, 02:11:55 kirjoittanut Kaustinen »
"WORD AGAINST ILLNESS CAN SOMETIMES BE VERY DIFFICULT - BUT I HOPE ALWAYS THE BEST TO EVERYONE"

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #25 : Lokakuu 19, 2013, 12:29:34 »
Rassaa tämä odottelu jatkuvasti, vaikka toisina päivinä kyllä enemmän kuin toisina!  :( Soitin leukapolille ja lähete on tullut sinne jo 9.10. Olen saanut kaikenlaisia arvailuja leukapahkurastani lääkärien taholta, mutta kaikki ovat olleet yksimielisiä, että asia on saatava pikaisesti selville ja hoitoon. Erilaiset arvailut eivät ole mitenkään helpottaneet odotteluani ja oma pääni on tietysti jumittunut pohtimaan niitä kurjimpia vaihtoehtoja. Ei kiva! Ainoa positiivisuus asiassa on, ettei kukaan väitä kipuani kuvitelluksi!  :thumbup:
Polven artrofibroosi

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #26 : Lokakuu 20, 2013, 07:06:42 »
"Odottavan aika".. etc! Mutta hieno homma että tutkivat hiker asian!  :thumbsup: 

Keskiviikkona itellä röntgen ja reumatologi. Vihdoin viimein.
seropositiivinen nivelreuma (dg 03), kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #27 : Lokakuu 20, 2013, 11:58:27 »
Eikö olekin vekkuli asia, että vaikka itse tuntee kaikki kivut, silti niitä vielä itse kyseenalaistaa....olenkohan nyt niin kipeä.... kyllä mä pärjään..... no eihän tämä nyt vielä......valitanko turhaan....
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #28 : Lokakuu 20, 2013, 13:06:41 »
Juuri näin, MaKo! Vähättely on taitolajeista jaloin. Niin kauan, kun et ole tuonut asiaa esille lääkäreillesi, sitä ei muka ole. Toisaalta, kuinka monta kerta olen lukenut lausuntoja ajatellen, että lääkärini ovat vain keksineet asioita minusta joko taitamattomuuttaan tai saadakseen painavamman lausunnon. Tavattuani papereita tarpeeksi monta kertaa olen sitten aina tajunnut, että juuri näinhän asiani ovat. Minä vain olen se, joka ei halua mitään myöntää! Siksi minulle on kehittynytkin aivan erityinen suhde erään erikoislääkärini kanssa, koska en kykene pimittämään häneltä mitään
itseeni liittyvää. En tietoisesti enkä tiedostamattani. Hänen silmiensä alla varsinkin huomaan toistavani vähätteleviä lausahduksia. Jotain itsesuojelun yrittämistä varmaan. 

Mitä enemmän terveysongelmia tarttuu matkaan sitä helpommin selvästi niistä tekee jonkinlaisen ranking-listan. Pohjalla on vaikka kuinka paljon tavaraa, joita ei viitsi edes mainita omasta mielestään vähäpätöisinä. Ne ovat kaikki kuitenkin sellaisia asioita, joista yksittäisinäkin ihmiset yleensä menevät lääkäriin. Ei vain jaksa! Pyyhkeitä on tullut lääkäreiltä erinäisen kerran, kun asiat ovat jotenkin pullahdelleet tietoisuuteen. Aika tiukkaan sävyyn on komennettu kertomaan omasta mielestä vähäiseltäkin tuntuvat oireet tai epäilyt!

Ehkä juuri kaiken tämän takia kasvo/leukakipuni selvittelyn hitaus sapettaa! Jos olen itse tuonut ongelman näinkin ponnekkaasti esille, niin se on listani huipulla ja kaikki muu Kevallekin riittänyt jää tällä hetkellä taka-alalle. Ne ovat jo tuttuja ja turvallisia ongelmia, kun tämä uusin kietoo jatkuvasti lisää lonkeroita ympärilleni.  :(
Polven artrofibroosi

Iines

• Full Member
« Vastaus #29 : Lokakuu 20, 2013, 13:33:57 »
Voi hitto ja harmi Hiker noita sinun leukakipuja ja niiden selvittämisen takkuamista. Itse olen lykännyt lääkärille menoa jo pari viikkoa tuon leukakivun tiimoilta, sillä olen lopen kyllästynyt lääkäreihin. Nyt ei kuit. enää suu oikein aukeakaan ja leukaa särkee jatkuvasti. Joku ikään kuin kinnaa tuolla leukaluussa ja liike tekee kipeää. Eihän tuonne suuhun edes näe kukaan, kun en saa sitä auki  :( . Jos on aamulla vielä pahempi, kai sitten soitan hml-päivystykseen. En olekaan kunnallisella puolella käynyt vuosiin, mutten kyllä juuri nyt viitsi maksaa yksityistä omaa hammaslääkäriäkään.

Tsemppiä Hiker, toivon että asiat selviävät pian  :thumbsup: .