Kirjoittaja Aihe: Väsymys lääkäreihin ja tutkimuksiin  (Luettu 86252 kertaa)

ereritu

• Hero Member
Vs: Väsymys lääkäreihin ja tutkimuksiin
« Vastaus #30 : Lokakuu 20, 2013, 13:46:30 »
Kyl aukeemattomuus jo kuuluu kuvata mikä vikana. Itellä artroosi ja ellen söisi särkylääkettä ja aukoisi-purisi sisulla eväitä niin tilanne ois umpijumissa. Tarpeeksi jumissa nytkin. Itsellä kulumat ja niihin voi kuulua juuri leukanivelten liikkeen loppuminen.

Kyllä just tänään viimeksi ihmettelin puupenkillä istuessa omaa vaivojen vähättelyy elämäni aikana. Tulkoon mistä kautta vaan, mut liikaa kipeetä kokenu elämäni varrella. Yksi työn kovuus kehooni nähden vaan ei selitä kaikkee. Ellei tulehdustilaa näy kuvissa syy on kokijassa.  >:( Nyt sitkeesti oon mieltä, että kipu vie ilon eikä alkanu toisinpäin. Tottakai sit alakulo-kipu kierre ruokkii toinen toistaan. Vaan ei se korviinväli aiheuta kaikkee kipuu kuten jotkut haluu asian ilmaista.  :doh:

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #31 : Lokakuu 22, 2013, 20:27:52 »
Tänään kuohahti kaikki yli soitettuani suu- ja leukapolille. Siellä se lähete makoilee yhä koskemattomana! Ei tunneta tässä maassa sanaa kiireellinen, kun on kunnallisesta hoidosta kyse. Annoin tulla muutaman totuuden kolmen kuukauden 'kiireellisesti' hoidettavan vaivan tutkimusten odottelusta ja johan ryhtyi puhelimeen vastannut hoitaja etsimään papereitani ja siirtelemään niitä eteenpäin. Eihän se näin saa mennä, että vaatimalla ja soittelemalla asiasi etenee, muttei muuten!  ~:/ Edelleen siis vain odottelen ja olen loputtoman kyllästynyt ja turhautunut. Kaksi päivää olen ehtinyt olla tällä viikolla töissä ja huomiseksi meinasi jo tulla stoppi. Sain puhuttua lääkärini yli huomisen suhteen, mutta loppuviikosta on kuulemma turha tulla kinuamaan työlupaa ensi viikolle. Hyvä, jos antaa seuraavanakaan mennä töihin. Hän on yhtä mieltä kanssani, että tämä viimeisin selvittämätön ja hoitamaton vaivani on kuin kirsikka kakun päällä. Viimeinen pisara, joka syö mahdollisuuteni selvitä edes kolmipäiväisestä työviikosta. Tällä hetkellä tuntuu, että on niin väärin, että systeemin hitaus saa viedä ihmiseltä viimeisenkin työkyvyn! >:(

Helppo ulkopuolisen sanoa, että ole sairauslomalla kunnes asiat selviävät. Minun pääkoppani ei vain sulata ajatusta, että odottelen viikkotolkulla sairauslomalla vain päästäkseni tutkimuksiin.  :sadattelu: Työ kuormittaa liikaa, koska tällä hetkellä ei voida hoitaa kuin kipua ja sitäkin huonosti lääkkeillä, jotka sotkevat pääni ja selviämisen työssäni. Tähän hätään ei ole mitään muita poppakonsteja tarjolla!  >:(

Onneksi on lääkäri, joka huolehtii jaksamisestani ja hyvinvoinnistani, vaikka taistelisin kuinka hänen päätöksiään vastaan!  :thumbsup:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #32 : Lokakuu 22, 2013, 21:10:33 »
Ei ole hääviä hiker  :(. Ite nyt odotellu saikulla asioiden etenemistä keväästä lukien  :thumbdown:. Todella halpaa hupia yhteiskunnalle !!
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #33 : Lokakuu 23, 2013, 18:05:02 »
No, onpa syvältä Hiker tuo sinun asian hoito  :sadattelu:  Hyvä, että soitit ja sanoit sanottavasi. Joskus on hyvä antaa kipakkaa palautetta.

Aattelin et saisin tänään luvan infektiolääkäriltä biologisen pistämiseen. No, eihän se varsinaisesti kieltänyt asiaa, mutta infektiotutkimukset jatkuu ja vasta tammikuussa saan lopulliset vastaukset asiasta. Sitten tiedetään joudutaanko aloittamaan gammaglobuliini korvaushoito. Jotenkin epäilen ettei reumalääkäri ota riskiä asian suhteen ennenkuin seuraavan tutkimuksen tulokset on valmiina. Enkä taida itsekään haluta riskiä ottaa. Infektiolääkäri oli sitä mieltä, että ellei oma vasta-ainetuotanto toimi niin varsinkin biologista käytettäessä pitäis korvaushoito aloittaa.
Asiallinen ja ymmärtäväinen oli nuori lääkäri, vaan ihan kuin ois nyrkillä taas palleaan posautettu kun kuulin, että tutkimukset jatkuu. Ihan kuin ois taas kerran maratoonin juossu  niin vetäs voimat tää onneton käynti ja nämä tiedot.   :sadattelu:   :o   :(
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #34 : Lokakuu 23, 2013, 18:42:03 »
Vakavaksi Sasu vetää sinunkin tapauksesi  :hali: ! Onko sulla biologinen lääke sekoittanut gg-tason? Onneksi tuollainen korvaushoito on kuitenkin olemassa. Jaksamisia taas uusien haasteiden edessä  :hali: !
Migreeni

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #35 : Lokakuu 24, 2013, 00:18:51 »
Ymmärrän täysin Sasu! Jos ei itse tauti kuluta loppuun, niin kaikki muu siihen liittyvä. Välillä tuntuu, että voisi heittää hanskat tiskiin, mutta jostain saa aina onneksi kiinni ja jaksaa taas jatkaa eteenpäin yrittämistä. Huomenna joudun tiukkaan paikkaan lääkärini kanssa, koska aion ilmoittaa hänelle meneväni ensi viikolla töihin hänen kiellostaan huolimatta. On kertynyt vain liian paljon asioita, jonka takia en kykene jatkamaan joka toinen viikko töissä ja joka toinen poissa tahtia. Ymmärrän, että huonossa jamassahan olen, kun viimeinen kuukausi on menty näin. Systeemi alkaa vain olla rankempi jatkuvilla sijaisen ohjeiden suunnitteluilla, opetuksen paikkaamisilla sekä poissaolojeni aikaisten asioiden hoitamisella jälkikäteen kuin työssä oleminen joka viikko. Minun ja luokkanikin takia meidän on sovittava jotain pysyvämpää. Joko töitä tehdään pidempi pätkä tai ollaan reilusti kokonaan poissa!  ~:/

Kasvojen hermokipuun pohdimme jo kunnon lääkitystäkin, vaikka tutkimukset ovat kesken. Valitettavasti lääkitys pitää sisällään tuhdin annoksen jotain epilepsialääkettä sekä kortisonikuurin yhdistettynä nykyiseen tramadoliini. Tekee mieli pitkittää aloitusta siihen asti kunnes saadaan jotain uutta selville. Minusta kun ei ole suunitellulla tehoannoksella sitten enää ainakaan työntekijäksi. Vaikeita ovat asiat, kun olet luonteeltasi tunnollinen ja tottunut tekemään työsi hyvin!  :(
Polven artrofibroosi

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #36 : Lokakuu 24, 2013, 11:14:16 »
Totta puhut hiker. On-off-työskentely rasittaa pidemmän päälle enemmän kuin, että on vaan suosiolla töissä. Oma työni on myös sellainen, että ei voi vaan jäädä pois töistä vaan tehtävät on jaettava eteenpäin. Eteenpäin jakaminen sitten taas välillä vie aikaa enemmän kuin, että hoitaisi saman homman itse. Alkuun hoidin hommia kotoakin käsin, missä ei ollut mitään järkeä. Onneksi tämä poukkoilu on nyt ohi. Juuri tämän takia en ole kovinkaan innokas kokeilemaan epäonnistumaan tuomittuja töihinpaluuyrityksia. Niistä ei hyödy edes työnantaja. Voimia hiker tehdä viisaita päätöksiä  :hali: !
Migreeni

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #37 : Lokakuu 24, 2013, 12:08:34 »
No HUH HUH taas (hiker) noita "kiireellisiä" lähetteitä, voi jestas sentään..!! Olet tosiaan ihan oikeutetusti antanu palautetta. Toivottavasti ne nyt pisti sielä hommiin säpinää ja säihkettä eikä tartte uuelleen seuraavan kolmen kk:n päästä kysellä..! Pistelee vihaksi!!  :sadattelu:

Tsempitykset Hortensialle duuniin!  :thumbsup:
seropositiivinen nivelreuma (dg 03), kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #38 : Lokakuu 24, 2013, 20:10:00 »
Hortensia, häikkää oli verikokeissa, jotka viimeksi otettiin. Nyt uudet verikokeet ja pistivät pneumokokki rokotteen. Kuukauden kuluttua taas verikokeet, joista näkyy onko elimistö kehittäny vasta-aineita. Ellei oo niin sitten ymmärtääkseni alkaa gg-hoito.  Hyvä toki, että tääkin hoito on olemassa, mutta en enää tätä kyllä halua enkä jaksais  :doh:
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #39 : Lokakuu 24, 2013, 20:34:36 »
Ymmärrän Sasu oikein hyvin  :hoiva: ! On sullakin murheita ollut monen moista, eikä mikään pikkujuttu ole tämäkään. Ei auta muu kuin jälleen nostaa  :thumbup: pystyyn ja toivoa, että elimistö korjaa itse gg-vajeen!
Migreeni

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #40 : Lokakuu 24, 2013, 21:27:33 »
OT:ksi menee, mutta Sasu, etkö sinä ole saanut pneumokokkirokotusta aiemmin. Minulla se oli biologisen lääkityksen aloitusehto.

Ja otsikkoon. Voin vaan kuvitella, miten haastavaa on pyörittää montaa tutkimusrumbaa yhtäaikaa. Minulla on onneksi taas päällä vain yksi kuvio ja sekin menee ihan jaksamisen äärirajoilla. Todellakin toivon, että kun tuo poskiontelokuvio on paketissa, minua ei seuraavaan vuoteen (tai viiteen) tutkita ollenkaan. En vaan jaksaisi sitä stressiä. Ensin saa pelätä, mitä lääkäri sanoo, sitten saa pelätä, miten tutkimukset tapahtuvat, sitten saa pelätä tutkimustuloksia ja sitten hoitoa ja sama sykli alusta.

Tänä tämän hetkiseen kuviooni liittyy täysin irrationaalinen pelko TT-kuvauksesta. Juhannuksena nilkkaa kuvattin TT:llä ja se oli kokemuksena todella epämiellyttävä. Sattui ihan liikaa jalkaan ja selkään. Siihen tilanteeseen, kun vielä lietetään epätietoisuus jalan hoidosta, sopiva lääketokkura ja tunne siitä, miten on täysin yksin kaukana kotoa. Ei todellakaan kiva fiilis. Nyt sitten poskionteloiden kuvaus ahdistaa, vaikka järki sanoo, että siinä kuvauksessa ei ole mukana mitään juhannuksen elementeistä.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #41 : Lokakuu 24, 2013, 23:34:43 »
Tänään en tiennyt itkeäkö vaiko nauraa!  >:( Posti toi kirjeen sairaalalta, jossa kerrottiin, että ovat vastaanottaneet lähetteen ja erikoislääkäri on päättänyt tutkimusten ja hoidon tapahtuvan leukasairauksien poliklinikalla. Aika ilmoitetaan myöhemmin. Huomenna voin siis soittaa uudelleen ja kysyä, kun kerran lähete on löytynyt, että millähän aikavälillä ovat ajatelleet kutsua. Pelkän kipuoireen takia ymmärtäisin, ettei mikään etene vauhdilla. Neljän erikoislääkärin näpräämä leukaluussa oleva pahkura, joka voidaan hoitaa ja tutkia vain leukapolilla, luulisi riittävän pikaisiin tutkimuksiin. En minä ole enää mikään ensikertalainen lääkärillä, joten ymmärrän, milloin lääkärini ovat huolissaan, vaikka eivät suoraan sitä minulle sanoisikaan. Ilmaisevat huolensa pyytämällä minua pommittamaan puhelimella polia ja kyselevät, eikö vieläkään kuulu mitään.  ~:/ Jatka siinä sitten elämääsi ajatuksella, että kaikki on ihan hyvin!  :(

Muuten tänään kuitenkin helpotti!  :) Olin päättänyt ilmoittaa lääkärille puhelimitse, että menen töihin ensi viikolla vastoin hänen tahtoaa. En kuitenkaan voinut lopulta hoitaa asiaa niin halpamaisesti lääkärin kanssa, joka tekee kaikkensa minun hyvinvointini hyväksi, vaan marssin vastaanotolle. Lopputuloksena on kompromissi, jonka voimme molemmat hyväksyä hyvillä mielin. Jos aivan varmasti jaksan, saan mennä ensi viikolla töihin ja järjestellä asiat kaikessa rauhassa kuntoon pidempää poissaoloa varten. Ma 4.11. alkaa sitten saikku, jonka pituus on alustavasti ainakin kolme viikkoa (Fiksu veto tuo 'ainakin', koska hän tietää, etten olisi hyväksynyt pidempää suoralta kädeltä!). Ääretön helpotus!  :jeee: Ensimmäistä kertaa tänä syksynä minulla on edes suunnitelma seuraavalle kuukaudelle eikä vain muutamalle seuraavalle päivälle. Lopuksi sain suorastaan komennon lähteä jonnekin valoon ja lämpöön ja ilmoittaa leukapolille, milloin minulle ei kannata tarjota aikoja. Tämä lääkäri on pelastukseni!  :thumbsup:

Ensi viikolla pitäisi vähitellen olla pino B-lausuntoja valmiina eläkevakuutusyhtiötä varten ja oma sepustus lisänä. Sitten vain jatkohakemus perille ja sairausloma voi alkaa.

Jaksamista kaikille omiin tutkimusrumbiinne odotteluineen ja turhautumisineen sekä taisteluihinne kasvottomien byrokraattien kanssa!  :thumbsup:
Polven artrofibroosi

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #42 : Lokakuu 25, 2013, 08:33:25 »
Hienoa hiker  :hali: ! Kunnon huili- ja tuumaustauko tässä kohtaa lienee viisain mahdollinen päätös  :thumbup: !
Migreeni

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #43 : Lokakuu 25, 2013, 09:40:25 »
Loistavaa, hiker!  :jeee: Nyt tuli hyvä mieli sun puolestas.
seropositiivinen nivelreuma (dg 03), kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #44 : Lokakuu 26, 2013, 18:41:13 »
Mintsi, en saanut pneumokokkirokotetta ennen biologisen alotusta. Tutkittiinko sulta vasta-ainetuotantokin ennen biol. aloitusta? Mulle laitettiin pneumokokkirokote et nähtäis sit verikokeista miten elimistön immuunijärjestelmä toimii. Vajaallahan se toimii, mut tuottaako ollenkaan vasta-aineita,se onkin taas toinen juttu. Vastauksia ootellessa kerkee mennä hermo   :sadattelu: Voimia kohtalotoveri sulle  :hali:
Mahtavaa kun sulla Hiker on tollanen lääkäri  :jeee: Ja onnea hyvien suunnitelmien johdosta  :hali: