Kirjoittaja Aihe: Eläkkeensaajan hoitotuki  (Luettu 50602 kertaa)

nappis

• Ex-member
Eläkkeensaajan hoitotuki
« : Tammikuu 15, 2014, 12:28:53 »

Haimpas minäkin kelan tädin kehoituksesta eläkkeensaajanhoitotukea.Hänen kanssaan laadittiin hakemus,ja hylättynähän se päätös sitte tuli.
Apuvälineitä käytössä enenevässä määrin,mutta silloin hakiessa niitä oli vähempi.
Hakemuksessa oli unohdettu hyvin oleellinen seikka.Tarviin kävelyn tukena kyynärsauvaa ja se unohdettu päätöksessä.
Valitin asiasta sosiaalialan muutoksenhakulautakuntaa.Siellä se nyt viipynyt 8kk.
Tänään,hetki sitten petti hermo ja soittaa pirautin sinne.
Sattuipa niin,että juuri tänä aamuna asiasta päätetty.
Puhelimessa oleva täti ei voinut päätöstä mulle kertoa,kertoi sen  tulevan n. kahdess viikossa postilootaani.
Mielenkiinnolla jään odottamaan postia.Jos sanottiin,että pari vk menee,varaudun nyt kuitenkin kuukauden odotteluun.
Onko muita,jotka tehneet valitusta muutoksenhakulautakuntaan ja onkos tullu mieleisiä päätöksiä sieltä? :)

Peikko

• Sr. Member
  • :)
Vs: Eläkkeensaajan hoitotuki
« Vastaus #1 : Tammikuu 15, 2014, 19:11:21 »
nopeammin pystyt päätöksen katsomaan Kelan sivuilta,
jos sinulle on tullut myönteinen päätös niin parin päivän päästä siellä pitäisi näkyä tieto maksuista,
mikäli päätös on kielteinen, sekin pitäisi näkyä kohdassa aiemmin haetut.
rikki niskasta varpaisiin

nappis

• Ex-member
« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2014, 23:06:01 »

Ahaa,kiitti.Täytyypä sieltä ruveta tsiikailemaan :)

nappis

• Ex-member
« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2014, 16:16:46 »
 Juu,eipä auta hätäily.
Pistin Kelalle kyselyn,et milloin muutoksenhakulautakunnan päätös tulee heille Kelaan ja on siten sähköisesti nähtävillä.
Tää lautakunta postittaa vastauksen minulle ja kelaan yhtäaikaa,vastattiin Kelalta eli ei kannatakkaan joka hetki tsiikailla.

nappis

• Ex-member
« Vastaus #4 : Tammikuu 29, 2014, 19:56:50 »
Jes!
Tänään tuli muutoksenhakulautakunnalta kirje.
Olivat kumonneet kelan päätöksen olla myöntämättä eläkkeensaajanhoitotukea. :jeee:
Aivan kvuttomasti ei päätös heiltäkään ollu sujunut.
Kirjeessä luki,et viisi ukkelia oli päätöstä kokouksessa puinu,kaks oli sitä mieltä,etten minä mitään hoitotukea "ole ansainnut",kolme ukkelia piti puoliani.
Nyt sitten ootan Kelan vastinetta 30 plus 7pv ja meibii saa rahat näppiini. :yummy:

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #5 : Tammikuu 29, 2014, 22:18:36 »
Hyvä juttu Nappis  :thumbsup:
Jos et ole aiemmin saanut, niin toivottavasti saat sen takautuvasti puolelta vuodelta  :thumbsup:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

nappis

• Ex-member
« Vastaus #6 : Tammikuu 30, 2014, 10:13:32 »
Juu,mie saan sen hoitotuen 8 kuukaudelta,kun kuntotustuki oli myönnetty siihen asti.
Kävin jo eilen Kelas ja kerroin,et kuntotustuki jatkuuu yhä,et pitääkö mun uus hakemus tehhä.
Ilmeisesti ei tartte,vastattiin.Mut jos katsotaan et pitää,niin sit san sen takautuvasi 6kuukaudelta.
Jokatapauksessa 8kk hoitotuki tulos sitten joskus :)

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #7 : Tammikuu 30, 2014, 12:08:05 »
Nappis, sijoita sitten hoitotuki itseesi ja tee/hommaa jotakin vain itsellesi, olethan sen ansainnut  :hali:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #8 : Tammikuu 30, 2014, 20:33:16 »
Hienoa, että kerrot oikaisusta niin palaa hetkeksi usko systeemiin! Onnittelut!  :thumbsup:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

nappis

• Ex-member
« Vastaus #9 : Maaliskuu 13, 2014, 07:23:31 »

Eilen tuli vasta Kelalta tieto,että muutoksenhakulautakunnan päätös laitetaan käytäntöön.
  Eli,se Kelan valitusaika oli se reilut 30+7pv.
Eivät hakeneet muutosta,hah.
Tämä hoitotuki oli 2013 marraskuuhun asti,nyt tehtävä uusi hakemus.
En tarvii uutta b-lausuntoa,kun mulla fysiatrin tsekkaus tilanteestani tammikuulta.
Jokohan nyt hyväksyvät hakemuksen kerralla,vai tarviivatko muutoksenhakulautakunnan apua ;)

nappis

• Ex-member
« Vastaus #10 : Maaliskuu 18, 2014, 19:00:02 »
No näin,Kela nopea.Ratkaisi viidessä päivässä jatkon eläkkeensaajanhoitotukeeni.Ei menny muutoksenhakulautakunnan kautta.Kerta riitti ;)

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #11 : Maaliskuu 31, 2014, 21:38:08 »
Toivottavasti mullakin menis yhtä hyvin kuin sinulla Nappis. 2 kertaa olen valittanut. Nyt on pysyvä 1-tuki ja valituksella saan sen aina 2. Nyt lääkäri kirjoitti lausuntoon 12 ongelmaa/sairautta ja yhden sivun lääkehoidosta.

On aina tarvinnut tehdä valitukset lääkehoidon vuoksi. Kulujen mukaan minun tulisi saada 3. Muuta se ei kirjoittanut vaan viittasi aiempiin B-lausntoihin. Nyt pitäis alkaa kirjoittaa sitä romaania, viimeiksi se oli 12-sivuinen ja liitteet päälle.

nappis

• Ex-member
« Vastaus #12 : Huhtikuu 01, 2014, 13:17:30 »
Höh,eikö ne kerralla usko! :sadattelu:
Minulla ei lääke ,eikä muitakaan kuluja juuri.Iso toiminnan rajoite,johon tarviin kaikenlaista apua.
Saan siis alinta hoitotukea.
Mie todella oon luullu,että kerralla uskovat.Voimia olkikukalle!

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #13 : Toukokuu 12, 2014, 13:28:00 »
Höh,eikö ne kerralla usko! :sadattelu:
Minulla ei lääke ,eikä muitakaan kuluja juuri.Iso toiminnan rajoite,johon tarviin kaikenlaista apua.
Saan siis alinta hoitotukea.
Mie todella oon luullu,että kerralla uskovat.Voimia olkikukalle!

Niin kaualla kun hoitotuki on määräaikainen, niin joka kerta pitää anoa uudelleen (ja valittaa). Vuoden 2012 päätöksessä todettiin, että mm. nexium, vagifen ja ogtagel eivät vaikuta toimintakykyyn. Saivat sillä pudotettua tuen I ja tekivät siitä pysyväispäätöksen, päätös toistaiseksi voimaasa. Kela otti silloin oikeuden määritellä uudelleen lääkähoitoni. Kas kummaa tuon jälkeen tuli paha mm. anemia (88) ja punajäkälä, jonka takia vagifem-lääkitystä on jouduttu lisäämään ja tutkimukset on vielä klesken. Valitus tietty nosti tuen II. 

Saa nähdä millainen taisto tulee, sillä ei Kela-korvattavat lääkkeet  on lausunnossa mainittu välttämättömiksi lääkkeinä. Tämä on tulos herkistymisestä lääkkeiden eri ainesosille.

Olen juuri saanut c-lausunnon, joka kerta sen lukeminen vetää mielen apeeksi. Se on niin julmaa, kun totuus on mustavalkoinen. Aloitan nyt anomuksen väsäämisen, siinä voi mennä muutama päivä. Voi hyvät hyssykät kun sen anomuksen laatimesen aloitus on niin  vaikeaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2014, 13:47:32 kirjoittanut olkikukka »

kipulissu

• Jr. Member
  • **
  • Ainoa tie on eteenpäin (Neste Oil) ;)
« Vastaus #14 : Toukokuu 13, 2014, 06:12:23 »
Nappis, olen onnellinen puolestasi  :thumbsup: Siis en siitä että olet joutunut valituksien ja oikaisujen kautta saamaan edut mitkä sinulle kuuluu vaan myönteisistä päätöksistä lopulta.

Olkikukka  :hali: . Kyllä on epäreilua että kun on sairas niin pitää vielä taistella jonkun saakelin Kelan kanssa vielä lisäks  :sadattelu: ! Toivon todella että sinun hakemus menisi lopulta läpi!

Mulla on kokemus äitini kohdalta kun hänelle tapaturman jälkeen n. pari vuotta sitten myönnettiin kuntoutustuki ja samalla hän haki hoitotukea. Kannattaa mieluummin liioitella avun tarvetta kuin vähätellä. Äitinikin joka kohtaan merkkasi kaikki avut mitä tarvitsee,laittoi senkin ettei pysty olemaan yksin ollenkaan. Vammojen lisäksi oli masennus ja paniikkihäiriö diagnoosit jotka varmaan osaltansa auttoivat myönteisen päätöksen saamisessa. Eli ekalla kerralla läpi. Nyt äiti on jo kuntoutunut ihan hyvin mutta silti saa edelleen kuntoutustukea ja hoitotukea. :)
Allerginen astma,Toistuva masennus,Hemipleginen migreeni,Hortonin neuralgia,Nikamavälilevy sairaus ja hermojuurioireisto, Selkää leikattu 7/2014