Kirjoittaja Aihe: Hyvät kengät?  (Luettu 5371 kertaa)

espi

• Newbie
  • *
Hyvät kengät?
« : Lokakuu 31, 2014, 17:28:04 »
On taas aika etsiä uudet kengät, turvallinen vanha valinta (vaimennettu lenkkari/kävelykenkä) vai jotain uutta? Muutamia vaihtoehtoja jo kokeitu.

Välillä kokeilin myös halpaa kengää ja muotoiltua pohjallista, ei kauaa kestänyt hyvänä.

Mitenkäs muilla selkävikaisilla, millaiset on hyvät kengät?
Itselleni vaatii noin sentin koron ja vaimennuksilla (kantapää & päkiä).
Pienemmällä korolla tulee ristiselkä kipeeksi hetkessä ja kenkien kanssa seisominen ("kauppakävely") on kivuliasta.
M51.1, jne... jne...

sannikas

• Newbie
  • *
Vs: Hyvät kengät?
« Vastaus #1 : Lokakuu 31, 2014, 17:49:39 »
http://www.arcopedico.fi/mallisto_lytech.php

Mä ostin nyt syksyllä
http://www.arcopedico.fi/mallit/3/14.jpg
ja koskaan ei mulla oo paremman tuntuisia kenkiä ollut jalassa :)

sannikas

• Newbie
  • *
« Vastaus #2 : Lokakuu 31, 2014, 17:59:24 »
Ja piti vielä kehumani, että mulla myös massiiviset hermovauriot ja -säryt ja vasen jalka elelee ihan omaa elämäänsä. kaikki seisomine ja kävely kipeyttää selkää entisestään. Välillä sitä saa raahata jalkoja melkein perässä ja välillä ne ei halua toimia ollenkaan  ???

Nää kengät painaa ihan älyttömän vähän. Siis ihan, ku ei olis kenkiä jalassa ollenkaan, mutta tukevat silti oikeista kohdin. Ei olis kuumat sisäkäytössäkään ja ne saa pestä koneessa  :)
Kuulemma noita "balleriina"-malleja tosi moni ostaa ihan työkengiksi, jos on ammatti missä paljon jalkojen päällä, eikä tarvita muuten mitään turva/työkenkiä työn puolesta.

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Marraskuu 02, 2014, 07:42:38 »
sannikas: kiitoksia vinkistä ja linkistä! Ovatpa vielä hyvännäköisiä nuo kengät!

espi

• Newbie
  • *
« Vastaus #4 : Marraskuu 13, 2014, 21:40:41 »
Kyselin noita Arcopedicoja ja muutama liike täälläkin jotka myy ja yksi jossa jopa miesten malleja... Eipä tosin ollut miesten kokoja (46 <--> 47), ei mua neuvolassakaan punnitakaan:) Tosin tehtaalta on kuulemma ollut ongelmia aikaisemmin saada isoja kokoja, mutta nyt tilanne pitäisi olla muuttunut.

Ostin Asics:n hyvin vaimennetut tossut ja olen erittäin tyytyväinen ostokseen, sattui vielä osumaan kohdalle loistava tyrkkytarjouskin, joten sain ne järkevään hintaankin.
M51.1, jne... jne...