Kirjoittaja Aihe: Purentaelimistön toimintahäiriöt (TMD)  (Luettu 49987 kertaa)

Peikko

• Sr. Member
  • :)
Vs: Purentaelimistön toimintahäiriöt (TMD)
« Vastaus #15 : Maaliskuu 31, 2016, 00:01:20 »
ei ollut ihan halpaa lystiä tuo kisko kaikkinen hammaslääkäri käynteineen,
olisinpa ollut silloin näin viisas tuon suhteen,
olisin jättänyt ottamatta, vaan mistäpä tietää.
Kaikineen jokaisen viimeinen sana oli että ei kivuille paljoa ole tehtävissä..
rikki niskasta varpaisiin

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #16 : Maaliskuu 31, 2016, 09:06:58 »
Minä myös yksi kiskon kaa taiteileva. Tarkoitus sil lienee estää niveltä olemasta lisäkuluma rasituksessa purtuna pinnat yhteen.
mutta olen huomann,jos maailma muuten ei ahista en pure ja naamalihat rennommat ilman kiskoa. se härpäke suusa sit äkikseltään panee kivuille.
Syy lienee osin ,ettei elimistö yöllä muista sitä normijutuksi.  Vaan ei mikään ole normia jos puree puoliposkee verille.
Päivällä sit syödessä tuuupla onkelmat. verenmaku suussa

Kyllä tuulet ja kevään auringon kaa irvistelyt lisääny toisenpuolen kipua välillä ihan hurjankovaksi,piikittäin. Kerenny juohtua mieleen vaikka mitkä hermosäryt.
Toi Humira nyt ja tiiä täs mitä oikkuja tekee, mut toivottavasti myös tulehdusta poistais.

unicorn

• Newbie
  • *
« Vastaus #17 : Huhtikuu 02, 2016, 15:16:05 »
Peikko: Joo ihan saman jutun minäkin "lopuksi" kuulin ettei kivuille ja muutenkaan ole paljon tehtävissä. Ttä olen itekin ihmetellyt. Tsin minulla ei ole yksityislääkäreiden arviota. Tämä tieto on terveyskesksuksen erikoislääkärin puolelta. Toisaalta olen miettinyt, että jos olisi aluksi tiennyt että tässä on kaikki olisin voinut osan rahoista käyttää yksityispuolelle.
palautuva diskusdislokaatio toisessa leukanivelessä
leukojen lonksuminen
myalgia

kuivasilmäisyys
Trichiasis

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #18 : Huhtikuu 02, 2016, 21:11:14 »
Minä sain jotenkin vahingossa pikaisen ajan suu- ja leukapolille, mutta eipä sielläkään ollut tarjota kuin purentakiskohoitoa. Kiskon sain tosin poliklinikkamaksulla, joten tuli halvaksi. Jätin viimeisen kontrollinkin käymättä, koska katsoin aivan turhaksi maksaa siitäkin. En ihastunut minäkään kiskoon, sillä posket avohaavoilla ei voi olla järkevää hoitoa, vaikka leukanivelet olisivatkin paremmin paikoillaan.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #19 : Huhtikuu 04, 2016, 02:06:44 »
suu- ja leukapolillahan minäkin kävin,
vaan ei sieltä ollut enempää apua,
tuo kolmoishermosärky diagnoosikin pomppii lääkärien mukaan onko vai ei.
Hyvä kuulla kuitenkin että vähän samansuuntaisia ovat kaikkialla ohjeet.
Olisi mukava kuulla jos jollakin on vuosia ollut tällaista oiretta,
että helpottaako ne ajan kanssa?

unicorn

• Newbie
  • *
« Vastaus #20 : Huhtikuu 05, 2016, 22:19:50 »
Minä en ole edes päässyt suu ja leukapolille vaan kunnan purentaan erikoistununeella käynyt. Itseasiassa kun kävin yksityisellä ja sain diagnoosin niin on ainoa kerta kun olen kuullut jotain muuta kuin "ei voi mitään" tai yleensäkin mistä johtuu. Niin tosiaan minulla tuli tämä hoitovirheessä mutta 10 vuotta on se raja ja yksityisellä vasta kirjoitti että on silloin käynyt vahinko ja siksi on nyt tämä.En enään kerennyt mihinkään potilasvakuutukseen tekemään mitään ilmoitusta.
leukojen lonksuminen
myalgia

kuivasilmäisyys
Trichiasis

unicorn

• Newbie
  • *
« Vastaus #21 : Huhtikuu 09, 2016, 18:36:31 »
Jouduin varaamaan ajan tk- puolelle koska kasvokivut kävivät pahaksi. Sain yllättävän hyvin ajan vaikka olimme ensin sopineet ajan pidemmän ajan päähän. Hlääkäri hioi kiskoa ja totesi kovia kasvokipuja. Minullle taas ehdotettiin hierojalla käyntiä.

Minulla on hieman löysyyttä purennassa tai toisesta kulmahampaasta kerran eräs toinen hammaslääkäri vahingossa varmaankin hioi palan pois ja siinä on ollut joskus muovia vähän. Tosin se on lähtenyt niin nopeasti pois ja nyt tässä tk puolella on sanottu ettei siihen voi laittaa mitään pysyvää. nyt taas muovi kulunut pois. mutta kuulemma tämä ei ole syynä oireisiin vaan stressi.
leukojen lonksuminen
myalgia

kuivasilmäisyys
Trichiasis

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #22 : Huhtikuu 10, 2016, 08:57:30 »
Hieroja vois auttaa. Itsellä niskoista purentaan asti . nuo kaikki kivut siis kiertää. Tuntuu särkevän hampaiden juuriakin välillä,sit poistuu.
Naama kipuillu tuulessa jo pari vuosikymmentä. Alkuun luuli vaan poskionteloita,kun alamäessä hiihtäessä koski.
Akupunktio olis hyvä myös vaan money puoli tulee vastaan vähän kaikessa.
Suupolille aikaa kesäkuulla. Rutina leukanivelessä vähenny hieman.liekö Humiran ansiota..

unicorn

• Newbie
  • *
« Vastaus #23 : Huhtikuu 14, 2016, 14:33:18 »
Niinpä,rahaa kyllä näissä asioissa kuluu. Nyt taas kun kiskoa mulla viimeksi hiottiin niin nyt leukanivel on yli löysä. Tämäkin on häiritsevää. Sitten taas kohta kisko ei istu ja enemmän tulee ne kivut.Ihan loputonta. Olisi mukava pystyä nukkumaan esimerkiksi selällään ja pystyä pitämään alaleuka keskellä. inhottava kun "valuu" sivuttain.
leukojen lonksuminen
myalgia

kuivasilmäisyys
Trichiasis

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #24 : Huhtikuu 15, 2016, 00:04:35 »
voihan meitä  :hoiva:
loputon suo..

unicorn

• Newbie
  • *
« Vastaus #25 : Huhtikuu 15, 2016, 20:32:08 »
Niinkin hullu idea tuli mieleen että voikohan yksityisellä otta magneettikuvaa välilevystä? Varmaan hirmukallista,mutta mietin lainanottoa. Julkisella tuskin pääsen ikinä siihen kuvaan. Tämä kuitenkin tuli hoitovahingossa ja rusahti silloin kunnolla,mietin että saisi asian mielestä että mikä siellä tarkkaan on tilanne.
leukojen lonksuminen
myalgia

kuivasilmäisyys
Trichiasis

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #26 : Huhtikuu 15, 2016, 20:53:04 »
Onhan noita yksityisiä palveluntarjoajia. Jos haluaa, että kela tulee vähän kuvioon mukaan, niin pitää hakea lähete erikoislääkäriltä, mutta käsittääkseni ainakin osalle toimijoista pääsee ilman lähetettäkin kuviin. Sitten pitää vaan maksaa itse koko lysti. Näin ainakin mainosti toimija, joka viimeksi minut kuvasi. Eikä se hintakaan ollut aivan mieletön - minulla ei siihen olisi varaa, mutta jos hoito olisi siitä kiinni, niin jostain moisen summan repisin. Enemmän olen laittanut rahaa koiran eläinlääkärikäynteihin tänä vuonna.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

unicorn

• Newbie
  • *
« Vastaus #27 : Huhtikuu 16, 2016, 18:33:42 »
Siis onko sinusta otettu magneettikuva yksityisellä tuosta kasvojen alueelta? Olen luullut, että siellä kuvataan vaan polvia jne.
leukojen lonksuminen
myalgia

kuivasilmäisyys
Trichiasis

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #28 : Huhtikuu 16, 2016, 20:09:09 »
Kyllä ne ainakin lähes kaikki saavat kuvattua, mitä julkisellakin. Jotain hankalia varjoainejuttuja voi olla, mitkä ei onnistu ihan jolapaikassa.  Siis jos tarvitaan jotain erikoislääkäriä annostelemaan varjoainetta. Siihen ei ihan joka paikassa ole mahdollisuutta. Juuri viikko sitten minulta kuvattiin kaularanka yksityisellä. Samalla laitteistolla/kelalla kuvaavat koko pään alueen. Samoin on kuvattu ranne varjoaineella.

Samanlaisia laitteita ne magneettikuvauslaitteet ovat julkisella ja yksityisellä. Riippuu toki hankinta-ajankohdasta ja sijoittelusta (kiinteä vai rekka) se tarkka malli ja kuvaustulos. Uudemmat ovat tarkempia, mutta yleensä se vanhempienkin tarkkuus riittää.

Muuten mainitsemasi polvi oli ensimmäinen kohde, joka minulta kuvattiin julkisen puolen laitteella. Muut on teetetty yksityisellä, vaikka sairaala ne on maksanut.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #29 : Huhtikuu 16, 2016, 21:43:44 »
No voihan vimpula Mintsi. Meillä Espoossa lähete menee aina ja ikuisesti omaan sairaalaamme ja siellä "pääsee" maailman vanhimpaan, epätarkimpaan ja kovaäänisimpään magneettimasiinaan. Olen käynyt sen verran useassa muussa kuvantamispaikassa, että tiedän, kuinka laitteet ovat uudistuneet niin kuvien laadun kuin potilasystävällisyydenkin suhteen.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö