Kirjoittaja Aihe: Metotreksaatit (Trexan, Metoject)  (Luettu 74483 kertaa)

linnsi

• Newbie
  • *
Metojectin sivuvaikutukset
« Vastaus #105 : Heinäkuu 29, 2016, 05:35:39 »
Heippa :)
Olen käyttänyt metotreksaattia v 2012 lähtien. Ekaks tabletteina, ja sitten injektiona. Mutta nyt on tullut ihan kamala sivuoire, jonka takia joudun lopettamaan pistämisen. Ensin minulle tuli parin viikon tauko, umppari puhkesi ja olin viikon sairaalassa. Eka pisto parin viikon oli ok, ei mitään sivuoiretta. Pari päivää toisesta piikistä nousi kuume 38 huudeille, ja kaikki mitä söin tuli muutaman tunnin sisällä ripulina ulos. Tätä on nyt jatkunut kohta viikon. Kuume laskee ja nousee taas uudelleen. Ja vessakäyntejä riittää.
Minulla on nivel-ja ihopsori, jonka takia em lääkettä olen käyttänyt. Tää on niin kiva tää heinäkuu, kun ihopoli ja reuma on suljettuna, ni on vähän ku tuuliajolla  :hoiva:
tää on niin tätä

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
Metotreksaatit (Trexan, Metoject)
« Vastaus #106 : Heinäkuu 29, 2016, 19:20:19 »
Yhdistän oheisten lääkkeiden suorat keskustelut, koska kyse samasta lääkkeestä pistos- ja rokotemuodossa. Loput löytyy haulla..
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

trochanter

• Global Moderator
Vs: Metotreksaatit (Trexan, Metoject)
« Vastaus #107 : Toukokuu 03, 2018, 17:04:11 »
Ohhoh, linnsillä ollu melkoiset sivuoireet..  :o tulin tänne varta vasten nyt lueskelemaan metojectin käytöstä kun tabletti-Trexan vaihdettiin mulla nyt siihen. Reuma on aktivoitunut taas lievästi syksystä alkaen ja yritetään saada se aisoihin tällä keinoin. :)
seropositiivinen nivelreuma (dg 03), kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)