Kirjoittaja Aihe: Leipominen  (Luettu 29609 kertaa)

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Juustokakku, ja muu leipominen
« Vastaus #15 : Maaliskuu 29, 2017, 18:01:07 »
löytyisikö jostain tällaiseen: http://www.sinuhe.fi/tuotteet.html?id=15/86 reseptiä??  ~:/

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #16 : Maaliskuu 30, 2017, 12:29:05 »
Ei ole ihan sama, mutta tälläinen löytyi googlella vehnäjauhot voinee korvata perunajauhoilla ihan suosiolla. Tämä rahkatäyte on minun perusohjeeni. Vanukkaan sijalla voi käyttää myös esimerkiksi rahkaa. Mansikat olen korvannut aikojen saatossa ainakin vatuilla, sitruunalla, suklaahipuilla (vähän vähemmän liivatetta)... Pohjana olen käyttänyt useammin keksi- tai pähkinäpohjaa. Siis keksinmuruja ja sulatettua voita.

Teenköhän mä koskaan mitään ihan ohjeen mukaan  :rohonauru:
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #17 : Maaliskuu 30, 2017, 18:45:18 »
 Hyvä  ohje Mintsillä  :yummy: :yummy: Tässä vielä yksi vähän erilainen  :vihellys:

http://cchocoholic.blogspot.fi/2015/07/mansikkaleivokset-gf-l.html
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #18 : Huhtikuu 01, 2017, 17:00:49 »
Tänään tehty gluteeniton täytekakku.  :yummy:
Hyvin onnistu! Puolet jauhoista perunajauhoja toinen puoli gluteenitonta vehnää. (prosessoitu)

Kipee

• Jr. Member
  • **
  • "Ei oo pakko jos ei taho!"
« Vastaus #19 : Tammikuu 20, 2018, 07:37:46 »
Tein eilen pitkästä aikaa juustokakun, sellaisen keksipohjaisen jota ei paisteta. Tuli sitten sössittyä ihan uudella tavalla. Juusto-kermavaahto-valkuaisseos jäi aivan kökkäreiseksi.  :doh: Oli niin kamalan näköinen seos etten meinannut edes laittaa vuokaan, mutta aikani mietittyä totesin ettei sellaista määrää hyviä aineita viitsi noin vaan heittää pois. Illalla ennen nukkumaanmenoa kurkistin vuokaan ja totesin, että kyllä se näyttää niin pahalta, että roskiin vaan.  :( Vuoka kävi jo roskapussin yläpuolella, mutta en vaan pystynyt sitä sinne heittämään. Jopas tuli ongelma..  ~:/

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #20 : Tammikuu 20, 2018, 10:28:58 »
Leipuri täällä  :vihellys:
Oliko liivatteen sekoittaminen täytteeseen liian hidasta?? Tai liivateseos liian paksua?? Jos, niin sehän alkaa hyytymään aika nopeasti....tai sitten valkuiasvaahto on huonosti sekoitettu.
 Itse teen juustokakut sellaisella ohjeella johon ei tule valkuiaivaahtoa, se on paljon helpomi  sekoittaa. Muutenhan noi hyydytetyt juustokakut on tosi helppoja jo nopeitakin tehdä.
Älä heitä kakkuasi kuitenkaan pois, makuhan siinä kuitenkin on hyvä. Eli syökää se ulkonäöstä huolimatta  :thumbsup:  Niin mä ainakin tekisin  :innocent:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #21 : Tammikuu 20, 2018, 15:01:45 »
Hieno homma että osui leipuri paikalle.  :thumbsup:
Valkuaisvaahto oli jämäkkää. Käänsin kulhon ylösalaisin ja siellä pysyi.  :) Liivate oli aivan juoksevaa ja lisäsin sen ohuena nauhana notkistetun tuorejuuston sekaan. Siinä vaiheessa tein käsittäkseni virheen. Sekoittelin nimittäin juustoa lusikalla mutten vatkannut. En tajua miksi en!  :doh: Juusto meni sellaiseksi pallukkaiseksi, mutta ajattelin, että kyllä se siitä tasoittuu kunhan lisään muut ainekset. Vaahto ja kuohukerma piti lisätä varovasti nostellen joten eihän ne pallerot minnekään hävinneet.  :(

Aamulla edellisen viestini jälkeen päätin tehdä kiilteen jolla peittäisin mokani.  :vihellys: Mitään mehuja tai soseita minulla ei ollut joten tein sen pakastemustikoista. Kakku sai siis lähes mustan pinnan ja äsken sitä sitten maisteltiin ja arvosteltiin. Vieraille sitä en lähtisi tarjoamaan, mutta kyllä se ihan syömäkelpoinen on.

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #22 : Tammikuu 20, 2018, 16:20:07 »
Juu, itsekin näköjään hoksasit, missä teit virheen  :vihellys:  Ehkä olis voinut koitaa vatkata uudestaan kun näki ne pallurat  ~:/
Hyvä puoli on se, että et enää ikinä tee samalla lailla  :thumbsup:   Tai ainakin on oletettavaa ettet tee...... Niin, ja itse saatte syödä kaiken  :vihellys:
Oliko  se muuten hyytynyt  ~:/ 

Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #23 : Tammikuu 20, 2018, 17:06:36 »
Juu en tee todennäköisesti samaa virhettä uudestaan. Ilmettelen itsekin miksen vatkannut.  ~:/ Hyvin oli hyytynyt eikä edes näytä mitenkään epäilyttävältä lautasella. Pinta oli vaan häijyn näköinen. Nii joo ja kiilteestäkin tuli ihan liian paksu. Tuntui kuin olisi ollut etanoita suussa syödessä.  :P
Vaikka tämä kakku meni aika pahasti suteen niin teen kyllä jatkossakin juustokakkuja. Uunissa paistetut amerikkalaiset on minun suosikkejani.  :yummy:

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #24 : Tammikuu 28, 2018, 14:20:05 »
Eipä ole tullut tehtyä juustokakkua...  :yummy:
Tänään olisi tarkoitus tehdä mokkapaloja!

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #25 : Tammikuu 29, 2018, 17:13:19 »
Onko sulla Satuo hyvä resepti  ~:/
Jos haluat mun luottoreseptin, niin laiyan sen sulle.....ja muillekin.
Gluuteeniton, mutta niin hyvä, että teen AINA sillä ohjeella vaikkei olisikaan ruokarajotteita  :vihellys: :yummy:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #26 : Tammikuu 29, 2018, 18:18:06 »
Laitahan ihmeessä, MaKo!  :thumbsup:
On mulla parikin gluteenitonta ohjetta. Toisessa oli vain pahoja virheitä määrissä. Oli täytteessäkin liikaa nestettä ja teetti työtä saada kiinteää...
Mutta hyvää tuli!  :yummy:

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #27 : Tammikuu 29, 2018, 20:34:46 »
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2018, 20:40:36 kirjoittanut satuo »
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #28 : Tammikuu 29, 2018, 20:41:26 »
Miksi mun linkki ei näy  :o :o :o
Joka tapauksessa netissä " Haaveena pieni kahvila"-blogissa on parhaat mokkapalat joihin olet törmännyt!!!! Jauhot olen vaihtanut Sunnuntai glut. jauhoseokseen.
Tämä on helppo ohje, ei vaahdoteta, vaivata tai vatkata, sekoitetaan vaan  :vihellys:
http://eleviina.blogspot.fi/2008/04/parhaat-mokkapalat-mihin-olet-trmnnyt.html
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #29 : Tammikuu 29, 2018, 20:42:05 »
Kiitos Satuo  :hali:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012