Kirjoittaja Aihe: Liikennetapaturma, uudelleenkoulutus vakuutusyhtiön lukuun  (Luettu 15521 kertaa)

Piipuli

• Newbie
  • *
Heippa.  :vrolijk_26:

Tilanne pähkinänkuoressa:
Olin heinäkuussa -15 autokolarissa  (syyttömänä osapuolena), josta seurasi oikean polven pirstaleinen viisikappalemurtuma.
Polvi leikattiin ja kasattiin rautalangalla ja ruuveilla.
Polvi leikattiin uudestaan keväällä; tuet otettiin pois ja rustopintoja tasattiin ym.

Olin 11 kuukautta saikulla, kunnes ortopedi päätti että on aika kokeilla työhönpaluuta. Polvi oli edelleen kipeä ja liikuntatajoite n. 15%, esim. kyykkyyn en päässyt/pääse.

Sain entisen työni (lähihoitaja, vanhuspuoli) takaisin. Ehdin olla 2 kk töissä,  kun eräänä iltana polvi petti kesken työvuoron -onneksi olin juuri tauolla.  :'(

Tuosta lähtien olen taas ollut saikulla.
Magneettikuvissa näkyy ainakin 2 irtopalaa ja nestettä luun sisällä useassa kohdassa.
Nyt odotellaan kirurgin mielipidettä, leikataanko kolmannen kerran.

Vakuutusyhtiö totesi ettei asua kuulu enää heille, vaan työtapaturmavakuutusyhtiölle, koska polven pettäminen sattui työpaikalla.
Jälkimmäinen taas meinaa että on liikennevakuutuksen heiniä. Mri-kuvat puoltavat sitä että on liikennevakuutuken juttu.  ~:/

Hain opiskelemaan sairaanhoitajaksi, pääsin kouluun. Tammikuussa alkaa.
Nyt mietin, millaiset mahdollisuudet olisi saada vakuutusyhtiö taloudelliseksi takaajaksi...

Millaisia kokemuksia teillä lienee asiasta?

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
Vs: Liikennetapaturma, uudelleenkoulutus vakuutusyhtiön lukuun
« Vastaus #1 : Joulukuu 04, 2016, 00:03:39 »
Jokainen tapaus on erilainen ja välttämättä asia, joka on yhdellä onnistunut, ei tule kuuloonkaan toisella. Tilanteet ovat erilaiset, työura on erilainen ja käsittelijät ovat erilaisia.

Eläkeyhtiön viesti minulle päin on ollut erittäin vahvasti, että haluavat olla alusta asti mukana opinnoista päätettäessä. Ovat antaneet ymmärtää, että jos olet itse hakenut koulutukseen (ja päässyt sisälle) ennen heidän ensimmäistä päätöstään, he eivät maksa. Lisäksi ovat melko tarkkoja siitä, millaisen koulutuksen suostuvat maksamaan. Usein kyse on korkeintaan saman tasoisesta koulutuksesta ja mitä vähemmän joutuu opiskelemaan, sen parempi.

Viime kädessä ainoa, joka voi antaa tähän varman vastauksen on (eläke)vakuutusyhtiö, joka koulutuksen mahdollisesti maksaa.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.