Kirjoittaja Aihe: Vammaispalvelu ja sosiaalipalvelu  (Luettu 8117 kertaa)

muuttunut

• Newbie
  • *
Vammaispalvelu ja sosiaalipalvelu
« : Maaliskuu 25, 2018, 16:30:35 »
Minulle myönnettiin  20v sitten kuljetuspalveluoikeudet taksilla, mutta kahden vuoden päästä poistettiin. Syyksi sanottiin että samassa osoitteessa ei voi olla kahta palveluun oikeutettua. Vaimolla on sama oikeus. Uskoin asiaan.  :sadattelu: Taksikuskit on nyt saaneet automaattisen korttipalvelun kuljetuksessa ja meinaavat että minulta vietiin oikeus luvatta  :-X  Anoin uudestaan ja vastaukseksi tuli että apu myönnettiin aikanaan  sosiaalipalvelulain perusteella. Nyt olisi voimassa vammaispalvelulaki.  :-\   Mikä ero on 20v aikana saatu aikaan ?   :hoiva:

diisa

• Sr. Member
Vs: Vammaispalvelu ja sosiaalipalvelu
« Vastaus #1 : Huhtikuu 05, 2018, 23:10:43 »
Kiemuraisia ova asetukset ja lait.

Minulle aikoinaan myönnettiin eläkkeensaajan hoitotuki. 2015 se evättiin ja tuki loppui siihen.
Kysyin asiaa.

2015 oli tullut uusi vammaislaki ja minulle aikoinaan myönnetty hoitotuki poistui sen lain tulkinnalla.
Tuki perustui siihen asti suuriin lääke ja sairauskuluihin.
Tuo taloudelinen juttu poistu ja hoitotuki alettiin maksaa ainoastaan avun tarpeen mukaan ja perustui uuteen vammaislakiin. Ei enään korkeitten sairauskulujen mukaan.

Oliko kysyjän asia lainkaan sama, tämä tuli minulla mieleen.
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

muuttunut

• Newbie
  • *
« Vastaus #2 : Huhtikuu 07, 2018, 10:55:23 »
Kuljetuspalvelusta meinattiin että en ole tarpeeksi heikkovoimainen. Toisen apua tarvitseva.  :-* Lähetän muutosvaatimuksen tutkimustulosten kanssa. Toinen jalka ei ole koskaan ollut voimissaan ja terapiaa on virallisesti esitetty.  :)

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2018, 03:22:46 »
tuo ei muuten pidä paikkaansa, ettei korkeat lääkekustannukset riitä hoitotuen perusteeksi,
itse valitin asiasta ja laitoin siihen perustelut ja printin netistä kelan sivuilta mukaan jossa juuri kerrotaan tuo asia - uusi päätös tuli ja sain takaisin sen hoitotuen. Kannattaa valittaa päätöksestä
rikki niskasta varpaisiin

muuttunut

• Newbie
  • *
« Vastaus #4 : Huhtikuu 19, 2018, 08:55:38 »
DIISA meinasi että onko minulle  vammaispalvelulaki ajankohtainen. Minulle oli yllätys että jo 20v sitten  sain taksipalvelun  sosiaalipalvelun enkä vammaispalvelun perusteella.  ???  Vammaispalvelun perusteella pitää olla  näkyvästi  heikkokuntoinen.  Laitoin muutoshakemukseen tarkan selityksen  tutkintatuloksista sairaaloissa. Fysioterapia on minulle ammattihenkilöitten ratkaisu. Se on vain mahdotonta  kaupungin joukkopalvelun aikataululla.  :P