Kirjoittaja Aihe: Vyöhyketerapia, McKenzie Menetelmä yms.  (Luettu 1056 kertaa)

YIT

• Jr. Member
  • **
Vyöhyketerapia, McKenzie Menetelmä yms.
« : Lokakuu 18, 2019, 15:31:49 »
Onkohan kukaan saanut selkäänsä kuntoon Method Putkiston avulla? Tai edes lievitystä kipuihinsa?

YIT

• Jr. Member
  • **
Vyöhyketerapia, McKenzie Menetelmä yms.
« Vastaus #1 : Lokakuu 23, 2019, 13:50:29 »
Onko kellään kokemuksia vyöhyketerapiasta? Joku väitti, että sillä voisi hoitaa lihasperäisiä kipuja.

Itse olen käynyt vyöhyketerapiassa vain kerran. Hain apua krooniseen ummetukseen, mutta ei siitä ollut  mitään hyötyä. Ummetus jatkui vielä monta vuotta, todennäköisesti niin kauan kuin join päivittäin litrakaupalla erittäin vahvaa mustaa teetä. Törmäsi vasta vuosien kuluttua tietoon, että tee voi aiheuttaa ummetusta.  ;D

*mode muoks* yhdistin turhia ketjuja
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2019, 15:20:44 kirjoittanut satuo »

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Vyöhyketerapia?
« Vastaus #2 : Lokakuu 23, 2019, 13:53:36 »
Kävin selkävaivojeni kanssa pari kertaa vyöhyleterapiassa. Terapeutti löysi syyn selkäkipuuni jaloistani ja käsitteli niitä voimakkaasti ja kivuliaasti. No. En saanut mitääan hyötyä.  :thumbdown:

YIT

• Jr. Member
  • **
Vs: Vyöhyketerapia?
« Vastaus #3 : Lokakuu 24, 2019, 22:49:14 »
Oi voi! Tuossa oli kyllä jotain niin tuttua...

Etenkin se asenne, että "tiedän just tarkalleen, mikä sinua vaivaa, ja minun antamani hoito/tämä lääke/harjoite x (tai jopa mika liikunta tahansa) tulee parantamaan sairautesi."

Ao. asenteen omaaviin olen törmännyt yhtä lailla sekä lääkärikunnassa että muunlaisten parantajien vastaanotoilla. Huvittavinta on, että samaan vaivaan on ehdotettu syyksi/parantavaksi hoidoksi varmaan vähintään 5 eri asiaa ja jokainen niistä viidestä ehdottajasta oli täysin vakuuttunut, että juuri heidän hoitonsa on Se Oikea Ratkaisu selkäsairauteeni. (Vaikka mikään hoidoista ei auttanut kuin korkeintaan ehkä pari tuntia, mikä saattoi johtua ihan vain siitäkin, ettei selkää tarvinnut rasittaa vastaanoton/hoidon aikana.)  ;D ;D

YIT

• Jr. Member
  • **
McKenzie Menetelmä (=MDT)
« Vastaus #4 : Lokakuu 30, 2019, 13:32:36 »
Onko kellään kokemuksia MDT:stä eli McKenzie-menetelmästä?

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Vyöhyketerapia, McKenzie Menetelmä yms.
« Vastaus #5 : Lokakuu 31, 2019, 17:25:59 »
En tiedä, käyttävätkö fyssarit puhtaasti yhtäkään menetelmää. Monesti katsoessaan heidän käymiään kursseja, niitä on laidasta laitaan. Olen käynyt Mackenzie-kurssit suorittaneilla, mutta oliko hoitoni sitä, en tiedä.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö