Kirjoittaja Aihe: Lääkityksen säätö  (Luettu 1808 kertaa)

lättäjalka

• Jr. Member
  • **
  • Se mikä ei tapa, sattuu.
Lääkityksen säätö
« : Marraskuu 01, 2019, 17:56:47 »
Kuun loppupuolella mulla on TK-lääkärille aika kipulääkityksen säätöä varten. Ihan hassun ristiriitaiset fiilikset. Jotenkin ei yhtään huvittaisi mennä vaikka itse mä sinne halusin kun tuntuu että tilanne vaatii kipulääkityksen rukkaamista. Ihan ekana sai vääntää ajanvarauksessa siitä että meenkö vastaanotolle asti vai riittääkö vaan puhelinaika. Pidin pääni ja halusin mennä keskustelemaan ihan kasvotusten joten vastaanotolle siis menossa. Tuntuu jotenkin paljon paremmalta jo ajatuksenakin päästä juttelemaan naamatusten kuin puhelimessa.

Mä en oikein yhtään tiedä että mitä mä siltä vastaanotolta lopuksi oikein odotan vai odotanko mitään. Mulla on mielessä parikin juttua mitä haluaisin kokeilla, sillä kiputilanne ja -tyyppi muuttuivat tosi paljon leikkauksen jälkeen eikä nykyinen kipulääkitys tunnu oikein toimivan nykyisellään niin hyvin kuin sen olisi mahdollista. Toisaalta, ehkä mä sit alitajuisesti pelkään että tilanne taas pahenee tai ettei muutokset lääkityksessä toimikaan toivotusti. Tai sitten mulla on joku pieni musta möykky alitajunnassa kertomassa että tää käynti on ihan turha, säästäisit sen jollekin joka sen oikeesti tarvii tai olisit tyytynyt edes puhelinaikaan. Uskon myös että turhautuminen tekee osansa - tää kulunut syksy on ollut ihan hirveä kipujen osalta, eikä yhtään huvittaisi alkaa tekemään lääkitykseen muutoksia vaikka niistä todennäköisesti on mulle hyötyä ja ristiriistaista kyllä, mä haluan tehdä niitä.

Sen verran mä pystyn kuitenkin huokaisemaan että mulla on tässä mukana hyvä hoitotiimi. Mun TK-lääkäri on se, jonka kykyyn kohdata potilas ja hahmottaa kokonaisuus mä luotan 110%. Lisänä on vielä hänen varalääkärinsä, hammaslääkäri sekä sairaalan puolelta purentafysiologi ja leukakirurgi. Saa nähdä mitkä on fiilikset ja lopputulemat sit vastaanoton jälkeen. Toivottavasti hyvät  :)
Vinksallaan millon mistäkin.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Lääkityksen säätö
« Vastaus #1 : Marraskuu 02, 2019, 18:30:59 »
Kannattaa mennä kasvokkain.  :hoitoon:
Ja mieti valmiiksi lääkkeesi ja myös ne, joita olet aiemmin kokeillut. Ei tule sitten turhia uudestaan. Ja tee kysymyksiä ja muistiinpanoja ennakkoon.
Jos lääkitys tuntuu hyvältä, niin eihän sitä tarvi sitten muutoksen vuoksi muuttaa...

lättäjalka

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #2 : Marraskuu 02, 2019, 22:16:51 »
Lääkehistoria on mun osalta onneksi tällä lääkärillä hyvin tiedossa, vaikka toki aion käydä vielä kokeillut/käytössä olleet lääkkeet läpi ennen vastaanottoa. Varmaan jonkunsortin yhteenveto pitää myös tehdä nykyisestä tilanteesta ja siitä miten siihen ollaan päädytty.  ~:/

Sanotaanko että nykyisellään lääkitys on ihan ok, mutta oon aika varma että siitä saisi aika pienellä vaivalla paremminkin nykyistä kokonaisuutta palvelevan ja haluan kaikesta huolimatta kokeilla tehdä muutoksia.  :) Toki se kummittelee mielessä että jos tilanne meneekin huonompaan suuntaan mutta eipä se ota jos ei annakaan.

lättäjalka

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Marraskuu 25, 2019, 16:49:21 »
Tänään oli käynti eikä kyllä tarvinnut pettyä. :jeee: Vaihdetaan yksi lääke pitkävaikutteiseen versioon ja toisen annostusta kokeillaan varovasti laskea. Ei tarvi lähteä pois purkamisen mentaliteetilla liikenteeseen vaan ihan omaa tilannetta kuunnellen ja jos tuntuu siltä että laskeminen ei olekaan hyvä/kipu pahenee niin voidaan palata vanhaan annostukseen. Huojentunut ja kevyt fiilis, nyt on myös kokonaistilanne päivitetty. Onpa jotenkin helpottunut olo kaikenkaikkiaan. Onni on tuommonen omalääkäri.  :engel017:

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #4 : Marraskuu 25, 2019, 19:48:24 »
Kuulostaapa tosi hyvältä!  :thumbsup:
Onneksi olet saanut hyvän lääkärin!