Kirjoittaja Aihe: Korona  (Luettu 4348 kertaa)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Korona
« Vastaus #30 : Huhtikuu 12, 2020, 23:02:14 »
Nyt reilusti satuo vain asioimaan!  :hali:  Korona pyörii Suomessakin vielä kuukausia, joten yrittäkää keksiä jotain täysin muuta ajateltavaa. Pyörittämällä korona-ajatuksia ja -pelkoja mielessä 24/7 elämä jää elämättä ja pää vain menee sekaisin. Minä olen helpottanut omaa elämääni tekemällä siitä koronavapaan medioiden osalta. Kannattaa!  :thumbsup: En siis lue, katso tai kuuntele uutisointia koronasta. Koska tiedän jo, kuinka itse voin vaikuttaa omaan käyttäytymiseeni sen suhteen, niin miksi rasittaisin itseäni asioilla, joihin en voi vaikuttaa millään tavoin.

Te vietätte suurimman osan ajastanne kotona omissa oloissanne koronan saavuttamattomissa ja kauppareissut hoituvat siihen aikaan, kun muita asioijia on vain vähän liikkeellä. Maski kasvoille ja turvaväli, niin olet varmasti suojassa. Apteekissakin vain vilautetaan omassa kädessä Kela-korttia ja maksunhan voi suorittaa lähimaksuna.  Edes täällä suljetulla Uudellamaalla sairastumisriski ei ole suuri, jos itse huolehtii turvatoimista. Siellä se minun erityisryhmään kuuluva esikoisenikin työskentelee etulinjassa (teho-osastolla) kuten tuhannet muutkin, jotka pitävät tällä hetkellä Suomea pystyssä! Pelko on nyt se, jolle ei saa antaa valtaa!  :hali:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

lättäjalka

• Jr. Member
  • **
  • Se mikä ei tapa, sattuu.
« Vastaus #31 : Huhtikuu 13, 2020, 00:22:16 »
Mä käyn apteekissa että kaupassa myöhään illalla (22-23 välillä) jollon on väljää. Ei tarvi törmäillä ihmisiin.
Vinksallaan millon mistäkin.

Kipee

• Jr. Member
  • **
  • "Ei oo pakko jos ei taho!"
« Vastaus #32 : Huhtikuu 13, 2020, 07:03:51 »
Satuo, käytä ihmeessä naapuriapua mikäli mahdollista! Nyt on kehdattava kysyä ellei sitä tarjota.

Minä käyn kaupoissa normaalisti mieheni kanssa. Kaikissa erikoisliikkeissä on hiljaista joten siellä on turvallista kulkea. Itse en ole pelokas, mutta noudatan annettuja ohjeita turvaväleistä ihan muiden takia. Kehotan miestänikin pitämään väliä muihin ihmisiin. Meillä on lähipiirissä muutama iäkkäämpi ihminen. He käyvät itse ruokakaupassa riskiryhmille varattuna ajankohtana. He eivät uskalla tavata meitäkään. Kunnioitan heidän päätöstään vetäytyä omiin oloihin.

Minusta kotona asuvista ihmisistä kukin tekee itse omat päätöksensä siitä miten varovaisesti elävät. Toivon, että kauppa-asiointiapua tarvitsevat saavat sitä.

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #33 : Huhtikuu 14, 2020, 13:16:05 »
Olen riskiryhmäläinen kahta tai kolmeaoiretta peilaten. Astma ja syöpähoito sekä hoidon aiheuttama sydämenvajaatoiminta.
Jos tuota miettii liikaa niin masennussairaan pää leviää. Ja on jo elo ottanut osumaa kun kevään lomareissut meni kotona mökötykseksi.

Kaupassa käydään kerran viikossa. Onneksi asutaan vähälevinneisessä itäsuomessa. Mutta tuurillahan sen voi silti saada.
Odotan kovasti veneily ja uistelukautta. Sielu sais kaipaamaansa kotoa poissa oloa. Kävelyharrastus 4 kertaa viikossa.

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #34 : Huhtikuu 15, 2020, 08:58:25 »
Parempi kun ei mieti liikaa. Tekee sen, mitä pystyy - on kotona aina kun vain mahdollista, piettää käsi- ym. hygieniasta huolta ja välttelee ihmisiä, pitää sen turvavälin. Ei tässä oikeen yksittäinen ihminen muuta voi. Miettimällä ja murehtimalla tulee vaan hulluksi..
Joten tsemppiä ja koittakaas olla surematta liikoja. Kyllä tästä yhdessä selvitään, ennemmin tai myöhemmin.
 :hali:
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)
*psori (dg 19)

Jussi

• Ex-member
« Vastaus #35 : Huhtikuu 15, 2020, 21:29:47 »
Niinpä antaa hevosen murehtia sillä on enemmän karvoja ja isompi pää. :happy: :thumbsup:

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #36 : Huhtikuu 16, 2020, 08:56:42 »
Kiitos!  :hali:
Käytän tänään naapuriapua. Saa nähdä miten sitten. Meilläkin on aamuisin riskiryhmäläisille tunnit, mutta silloin on kuulemma kauhea ruuhka. On kuulemma parempi mennä kauppaan heti sen päätyttyä.
Apteekkiostokset tilaan apteekin portaille ja maksan lähimaksulla.

Kumpa tulisi rokote mahdollisimman pian!

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #37 : Huhtikuu 17, 2020, 13:31:59 »
Oma vaivansa tuossa naapuriavussakin...  :-\
Joskin olen kovin kiitollinen!  :thumbup:
Ensi viikolla varmaan käyn itse aamulla aikaisin sitten kun on rauhallista...

Jussi

• Ex-member
« Vastaus #38 : Huhtikuu 17, 2020, 18:04:16 »
Niinhän se on, meillä vaimo käy töistä tullessaan minähän en pysty kun hänellä auto. :(

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #39 : Huhtikuu 18, 2020, 14:52:47 »
Periaatteessa korona on hyvässä vaiheessa Suomessa, kun uusia tapauksia ei tule kiihtyvällä tahdilla.
Mutta. Ollaan tosi kaukana laumasuojasta. Eli jos tällaisen tilanteen jälkeen esim. rajat avataan, tulee valtava
määrä uusia tartuntoja. Toivottavasti politikot tietävät mitä tekevät! :thumbup:
Sekään ei ole kiva, kun jonkun ennusteen mukaan tilanne voi jatkua kaksi vuotta!  :o :o

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #40 : Huhtikuu 20, 2020, 11:11:35 »
Minun pää vaatii pois kotoa reissuja. Ei kahta vuotta voi mököttää.
 Jonnekin lapin mökkiin ja kävelemään tunturiin haave. Kun ulkomaat voi olla kiellettynä pitkäänkin.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #41 : Huhtikuu 20, 2020, 16:45:00 »
Niinpä. Kotoa täytyy aina välillä päästä tuultumaan!
Täytyy sitten vain lähteä autolla vaikka rantaan ja muutenvain ulos, jos ei enää kauppoihin/ keskuksiin pääse...

OP

• Hero Member
« Vastaus #42 : Huhtikuu 21, 2020, 13:58:27 »
Periaatteessa taudilta ei säästy, jos tullakseen. Vaikka bunkkerissa olisit, ulkoruokintaa joskus pakko tulla ja naps. Ajattelen , että tulee jos tulee, muija hoitoalalla. Ei o viel tullut, kopkop.....
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä. Vatsaa leikattu, kun tähystyksessä puhkaistiin suoli.

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #43 : Huhtikuu 21, 2020, 21:05:22 »
Periaatteessa taudilta ei säästy, jos tullakseen. Vaikka bunkkerissa olisit, ulkoruokintaa joskus pakko tulla ja naps. Ajattelen , että tulee jos tulee, muija hoitoalalla. Ei o viel tullut, kopkop.....
Tismalleen samaa mieltä. Ja nyt mitä taas on koronasta selviytyneiden juttuja lueskellut, (niitä kannattaisi mm. Satuon lukea jos rupiaa enemmän taas ahdistaa), eräskin nainen sanoi, että jos lukee vain teho-osastojuttuja, ei ihme että iskee paniikki kun suurin osa kuitenkin selviää.  :thumbup: Sairastun jos sairastun ja jos sairastinkin sen jo, niin sekin käy.
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)
*psori (dg 19)

Jussi

• Ex-member
« Vastaus #44 : Huhtikuu 21, 2020, 21:23:36 »
Eipä ole täällä mettässä vapisuttana viikot mänöö kotosalla ja naapurin ohikin kuljen puolijuoksua kyyryssä. :vrolijk_26: :laugh: :doh: