Kirjoittaja Aihe: Taakkojen siiron apuväline  (Luettu 347 kertaa)

YIT

• Jr. Member
  • **
Taakkojen siiron apuväline
« : Huhtikuu 21, 2020, 13:57:52 »
Mistähän voisi ostaa pyörillä varustetun levyn, jonka avulla voisi siirtää huonekaluja ja muita painavia esineitä?

(Selkäni magneettikuvattiin viimein, koska olin kuullut yksityiseltä fysioterapeutilta, ettei röntgenkuva paljasta selän kuntoa. Tulos olikin sitten aikamoinen järkytys: Joka ikisessä lannerangan välilevyssä on pullistuma, eikä alimmasta välilevystä ole enää juuri mitään jäljellä. Tämä kaikki, vaikka lääkäreiden mukaan minulla ei ole ollut koskaan ensimmäistäkään pullistumaa, koska kipuni ei ole koskaan säteillyt jalkaan.)

Lääkärit ovat myös väittäneet minulle jopa sellaista, että ihminen voi nostaa yksin vaikka pianoa ilman että välilevy pullistuu tai repeää(!). (Oli tosin vain yksi lääkäri, jolta tuli ainoastaan tällainen lausunto, kun kysyin häneltä ergonomiaohjeita.) Nytkään ei kukaan ole varoittanut painavien taakkojen nostelusta eikä mistään muustakaan, mutta olen silti päättänyt, että kuuntelen tästä lähtien omaa järjen ääntäni lääkäreiden "asiantuntevien" kommenttien sijaan.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Taakkojen siiron apuväline
« Vastaus #1 : Huhtikuu 21, 2020, 17:08:13 »
Meillä on käytössä nokkakärryjä, jotka kyllä taipuvat moneen tarkoitukseen.

Hoitoa ei päätetä pelkästään magneettikuvien perusteella. Oireet ratkaisevat. Pullistuvat voivat olla myös oireettomia. Eivätkä ne aina heijastu jalkoihin.

Tuo pianon nostaminen on kyllä liiottelua!  :o
Taakkojen nostamisessa oikea nostotekniikka on todella tärkeää. Myös hyvät venyttelyt ja muut.

YIT

• Jr. Member
  • **
Vs: Taakkojen siiron apuväline
« Vastaus #2 : Huhtikuu 21, 2020, 23:07:48 »
Jotenkin tuntuu siltä, ettei nokkakärryllä voi siirtää esim. kirjahyllyä...