Kirjoittaja Aihe: Tupakan stumppaus paikka  (Luettu 30936 kertaa)

Anni

• Jr. Member
  • **
Vs: Tupakan stumppaus paikka
« Vastaus #30 : Lokakuu 31, 2007, 22:27:48 »
Kolme viikkoa täynnä, itse asiassa eilen tuli täyteen. Eikun kakku pöytään, on tämä sen verran iso juttu :birthdays:  :)
Parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian kireällä

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #31 : Lokakuu 31, 2007, 23:10:41 »
Mahtavaa Anni, nyt saa tuulettaa  :vrolijk_26: :vrolijk_26: :vrolijk_26:

Käytätkö mitään korvaavia? Mulla menee edelleen purkkaa ihan tajuttomasti mutta ei haittaa, pääasia että tupakka ei käy edes mielessä enää paljonkaan  :thumbsup:

Tsemppiä kamalasti, olen tosi ylpeä sinusta  :D
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #32 : Marraskuu 01, 2007, 11:26:39 »
pyysin lekurilta uutta tupakanvieroituspilleriä, champix, jolla saatu hyviä tuloksia. vaikuttaa dopamiiniin eli tupakka ei tuo sitten enää mitää kicksejä. vahinko vaan etten saanu reseptiä aivokasvaimen takia. on kontraindikoitu. :-\

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #33 : Marraskuu 01, 2007, 15:22:42 »
Ikävä tilanne Sirpa  :thumbdown: Olen sitä mieltä että älä nyt juuri tällä erää kanna tuosta tupakoinnista mitään huolta, harva sen on voinut juuri yhdeltä istumalta lopettaa kuitenkaan vaikka olis ollut mitkä apukeinot saatavilla. Kunhan saan tuon terveyden parempaan kuntoon niin sitten olet varmaan niin hyvin motivoitunut että homma lähtee hienosti alkuun, kaikki aikanaan  :thumbsup:
J45.8  Asthma bronchiale

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #34 : Marraskuu 01, 2007, 17:54:21 »
no joo, kyllä oon samaa mieltä, nyt on stressiä yllin kyllin. ajattelin vaan leikkausturvallisuutta, mutta on mut leikattu monta kertaa tupakoivanakin, tosin ei tietenkään näin isoa leikkausta mikä nyt on tulossa. eilen juttelin kipulääkärini kanssa röökistäkin, sanoi että 5 kpl vuorokaudessa on se raja, että rupee vaikuttaan terveyteen, eli siihen pitäs päästä, eikä mulla nytkään mee kuin max 9 kpl. usein vedän vaan puolikkaan kerralla.tietty limaa tulee paljon kun ´joutuu yhtäkkii lopettaan, ja se kurkkuavanne pisti miettimään. no menee miten menee, ottakon imulla sit räät pois, tulee sitä kaikilla muillakin taatusti.

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #35 : Marraskuu 03, 2007, 13:57:47 »
Mahtavaa Anni, nyt saa tuulettaa  :vrolijk_26: :vrolijk_26: :vrolijk_26:
Käytätkö mitään korvaavia? Mulla menee edelleen purkkaa ihan tajuttomasti mutta ei haittaa, pääasia että tupakka ei käy edes mielessä enää paljonkaan  :thumbsup:

Tsemppiä kamalasti, olen tosi ylpeä sinusta  :D
:) Kiitti Sonny  :)

Käytin laastaria kaksi viikkoa. Mulla kävi pari kertaa niin, että laastari oli lähtenyt irti ja ollut monta tuntia pois, karkeasti puoli vuorokautta. Esim. kävin aamupäivällä sovittamassa kaupassa yhtä puseroa. Huomasin illalla, että laastari, jonka laitoin edellisiltana käsivarteen, oli nyt niskassa ja vielä ulkopuoli ihoa vasten ;D Eikä tupakkaa tehnyt sen enempää mieli. Ei kyllä ollut ollenkaan tarkoitus lopettaa laastaria näin pian, mutta eteen tuli sellainenkin käytännön tilanne, etten voinut laittaa sitä vajaaseen pariin vuorokauteen. Sitten se jäi.
Ostin purkkaakin, se on niin järkyn väkevää, sama kuin jotain purkan muodossa olevaa pippurimössöä suussaan pitelisi :o Kyllähän se sitten on ihan siedettävää kun purasee vaan tosi tosi harvoin sitä ja pitää muuten poskessa. Mutta ei oo mun juttuni ollenkaan.

En ole tainnut mainitakaan vielä, että tupakkaa meni 14-20 savuketta vuorokaudessa.Täytyy myöntää, että olen ollut ihan ihmeissäni, miten hyvin tähän asti on mennyt. Ensimmäinen viikko oli kyllä aika paha, olin ihan mahdoton, hermot kuin viulun kieli, mieskin sai tuta kerran jos toisenkin. Voi ressua, nyt kun ajattelen ::) :laugh:
Toivon ihan hirveästi, etten sorru ja aloita taas joku kerta, kun tunteet on pinnassa :thumbup: :thumbup: en minä vielä koe olevani millään tavalla kuivilla. En tiedä, voinko vielä mennä kaverin luo kylään, joka polttaa.

Mulla on ollut aina kun olen lopettanut, (olen ollut välillä vuosiakin polttamatta) aski kotona. Minulla se pitää olla joka hetki oma valinta, etten mene tupakalle. Vaikka kuinka ottaa joku päähän, ajattelen, että tupakalle menolla sitä en koita ratkaista. Tunnustan, että kerran repsahdin. Oli miehen kanssa jotain riitaa plus pari muuta isoa "murhetta" samalla hetkellä. Jäi onneksi siihen. Molemmat, riita ja tupakka :laugh:

On tässä ollut kaikenlaista vastusta, ensin oli se flunssa, sitten tuli mahatauti, joka kiersi koko perheen. Nyt on taas flunssan poikanen. Eli melkein koko ajan joku pieni tauti päällä.
Toisaalta, helpottavia asioita: pääsin pois kotoa viikoksi, kun oltiin reissussa. Siellä unohti aika hyvin tämänkin asian suureksi osaksi aikaa. Reissun jälkeen meille muutti koiranpentu ja toi mukanaan uudet rutiinit ja äksöniä melkoisen määrän. Toisaalta, olen kanniskellut sitä paljon, nelikiloista tuhisijaa ja nyt selkä on ollut viime päivät ihan kamala :(
Pullaa ja kahviakin on mennyt aikas paljon :vihellys:

Johtopäätös tässä tilanteessa: Ei se ihan tuosta vaan-läpihuutojuttu ole. Mutta se on sen väärti, ehdottomasti. :thumbsup:

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2007, 14:22:21 kirjoittanut Anni »

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #36 : Marraskuu 03, 2007, 14:19:32 »
Sirpa puhui liman erityksestä. Minulla oli eka viikko sen puoleen aikamoinen. Illat olivat pahimpia, kokeilin jopa pojan vanhaa Ventolinea, jota hän ei käytä. Ei siitä ollut minulle mitään apua. Aikanansa se pahin helpotti, nyt on sellasta peruskröhää.
Tämä limantulo hirvitti etukäteen, minulla on ennenkin lopetettuani tullut limaa tosi paljon. Onneksi se pahin tosiaan loppui viikossa.

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #37 : Marraskuu 10, 2007, 00:27:31 »
 :) Kuukausi polttamatta!! 8)

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #38 : Marraskuu 10, 2007, 07:55:19 »

Annille  :birthdays: .
Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #39 : Marraskuu 10, 2007, 15:15:33 »
Mahtavaa Anni  :D :beer:
J45.8  Asthma bronchiale

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #40 : Marraskuu 10, 2007, 20:36:11 »
hienoa anni!! kateellisena tässä itse, kun en vielä oo pystynyt samaan, on nyt niin stressaava vaihe elämässä ettei onnistu. mutta varmaan jossain vaiheessa (viimeistään aivoleikk.jälkeen, kun en pääse röökille......)

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #41 : Marraskuu 12, 2007, 23:34:59 »
sirpa, olen varma, että sinä vielä saat loppumaan, kunhan sen aika on :thumbsup:
Voimia sun tämänhetkiseen tilanteeseen   :hoiva:  :hali:

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #42 : Tammikuu 15, 2008, 00:11:45 »
Moikka

Nyt saan varmaan tuulettaa  :vrolijk_26: :vrolijk_26: :vrolijk_26: Tänään tulee vuosi täyteen savutonta elämää!!!
Enpä olis uskonut että tämä päivä kohdallani koittaa mutta hyvin menee ja menköön, enää en tupakkaa aio polttaa  :D
Tsemppiä kaikille jotka ovat lopettaneet tai lopettamassa, en voi muuta kuin kehua tätä tunnetta, vapauden tunnetta.
J45.8  Asthma bronchiale

Tuuli

• Hero Member
« Vastaus #43 : Tammikuu 15, 2008, 07:58:01 »
Onneksi olkoon! Hieno saavutus :vrolijk_26:

Overdose

• Sr. Member
« Vastaus #44 : Tammikuu 15, 2008, 10:54:25 »
Hyvä Sonny, hieno saavutus! Olet osoittanut todellista itsekuria.  :thumbsup:
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma