Kirjoittaja Aihe: Tupakan stumppaus paikka  (Luettu 24223 kertaa)

trochanter

• Global Moderator
Vs: Tupakan stumppaus paikka
« Vastaus #60 : Lokakuu 08, 2015, 23:07:54 »
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!  :jeee:
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #61 : Lokakuu 09, 2015, 13:46:28 »
Voin kertoa papastani, joka veti kuin punaista mallua kuin korsteeni pikkupojasta noin 70 vuoden ikään. En tiedä, miten lopetti, mutta keuhkoahtauma oli kuitenkin alulle paneva voima. Nyt on ollut reilut 10 vuotta polttamatta ja kertoi poikansa perheelle (meille) 7 vuotta lopettamisensa jälkeen, kun tuli jossain yhteydessä puheeksi, että jos miehet kävisivät röökillä ja sitten istuttaisiin ruokapöytään tms. En tiedä tiesikö isäni aikaisemmin.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

Jussi

• Hero Member
  • Röllimetsän vanhin peikko
« Vastaus #62 : Lokakuu 09, 2015, 17:04:45 »
-90:tä luvun loppu puolella lopetin ja välillä kokeilin vuoden mutta ei sopinut mulle joten enpä tarvii haesookin kuin sontakasa.
Elämää ja erotiikkaa unohtaa ei sovi milloinkaan.Liki kaikkea paitsi luumätä ja nahkahome puuttuu.
Soittajan paras ystävä on "sekvensseri" sen voi viedä hotellihuoneeseen eikä siitä saa tautia.

kr

• Newbie
  • *
« Vastaus #63 : Lokakuu 13, 2015, 21:30:12 »
Hmm..hienoa tsemppimeininkiä...kyl tupakka on tasan tarpeeton kulutushyödyke,itse laskin laittaneeni tähän ylellisyyteen noin 400e per kk...hitsi miten tyhmä ihminen olen ollut ma....
Pisteet ja isot peukut lopettaville!!!! :thumbup:

Keijo53

• Newbie
  • *
« Vastaus #64 : Tammikuu 12, 2019, 14:36:41 »
Moron vaan teille kaikille. Tässä yks 65v ukko, joka polttaa edelleen, olen polttanut reilut 40v ja höyryttelin melkein 2v sähköhöyrytintä kunnes taas sorruin tupakoimaan. En tiedä mikä tän sai aikaan. Tiedän kyllä sairastumisriskit, mut minkäs teet kun ei omaa tahtoa ole riittävästi moisen lopettamiseen. Olen käyttänyt Champixia, jonka aikana olin 6viikkoa ilman, sitten rankka kenkutus otti valtaa ja....  Minulle Champix ei sopinut, päivällä olin kun kalikalla kopautettu ja yöt, näin kamalia painajaisunia, jossa nurkasta mönki esiin kaikennäkösiä otuksia. Päivät meni kun jossain unen ja valveen rajamailla. Muutaman kerran kävin vieroitusryhmissä, mutta niistäkään ei apua juurikaan ollut. Mieloelläni lukisin saman kokeneitten ja lopettamisessa onnistuneiden kommentteja.   

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #65 : Tammikuu 12, 2019, 22:39:52 »
 Tsemppiä sulle lopettamiseen, eipä ole helppoa.
Mä onnistuin itse vihdoin ja viimein lopettamaan Champixin avulla muutama vuosi takaperin, ja nyt tiedän että jos poltan yhdenkään, se alkaa taas alusta. Tiedän myös ettei rööki auta ketutukseen.....
Mulla on muutaman tuttu, kovia polttajia, jotka kertoi onnistuneensa lopettamaan " Stumppa tähän"-kirjan luettuaan, ja sen avulla.
Mä olen vieläkin niin onnnellinen että onnistuin,koska siitä ei ole seurannut kuin hyvää  :happy:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Minnuska

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #66 : Tammikuu 29, 2019, 00:13:21 »
Mä 'lopetin' 15.9.2018 kans Champixilla eli reilu 4kk takana. Mä tosin hiukan huijaan eli alkoholin kans saatan polttaa muutaman :vihellys:.
Se pysyy hallinnassa, kunhan en selvin päin polta. Champixilla lopetin jo kerran aiemmin, mut ratkesin 11 kk:n jälkeen polttaan yhden savukkeen selvinpäin ja siitä lähti taas.
Nyt se keikka on läpikäyty ja tällä kertaa oli todella helppo juttu. On mulla päiviä, et on tupakka mielessä, mut en oo antanu periks. Yks kerta riitti.

Harmi ettei Champix sovi kaikille tai ylipäätään korvaushoidot. Mä en pystyny pureskeleen nikotiinipurkkaa, tuntu et limakalvot palaa puhki.
Se oli mulle liian voimakasta, vaikka miedointa kokeilin. Toivottavasti jaksat pysyä kovana Keijo53, vaikka vaikealta tuntuukin.
Mä mietin ennen tätä toista kertaa pari vuotta, ennenkö olin valmis uuteen yritykseen. Ei se helppoa ole.
Ja mulla on tullu painoa yli 5kg  :doh: eli sen +20 aiempien kilojen pois saaminen on jossain vaiheessa edessä.
Nyt liikaa kaikkea, ni en jaksa keskittyä siihen.