Kirjoittaja Aihe: Reuma ja väsymys  (Luettu 53052 kertaa)

Hortensia

• Hero Member
Vs: Reuma ja väsymys
« Vastaus #15 : Elokuu 10, 2013, 21:19:35 »
Vanha ketju juu, mutta aihe ajankohtainen täälläkin. Väsymys tuntuu ottavan nyt täysin yliotteen. Ollaan taas siinä ikävässä jamassa, kun yöunet ei virkistä alkuunkaan eikä päikkäreistä ole apua. Pelottaa, että hemoglobiini on edelleen laskenut. Saa kyllä oikein tsempata, että uskaltaa mennä labroihin kahden viikon päästä! Kai tää väsymys luonnollinen seuraus on kaiken kipuilun jälkeen, mutta tätä olisi viimeiseksi kaivannut :(.
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

Marjutis

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #16 : Elokuu 10, 2013, 21:44:39 »
Väsymystä täälläkin. Hemoglobiini on kylläkin saatu yli 120, mutta varastojen täyttämiseen menee ehkä 1/2 vuotta. Minä olen huomannut ett väsymys tulee minulla myös ennakkovaroituksena. Väsymystä viikko takana ja selkä taas pirun jäykkä ja kipeä aamulla. Ensi kertaa myös peukalon nivel tulehtunut. Eli reuma pääsi 4 kuukauden yrityksen jälkeen läpi lääkenostoista huolimatta. Ja uusia tulehduskohde moneen vuoteen toi peukalo.
M13.9 Määrittelemätön seropositiivinen niveltulehdus
M35.7 Hypermobiliteetisyndrooma

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #17 : Elokuu 11, 2013, 17:31:39 »
Hei Ruusu ja onnea sinne reumakäynnille  :hali:
 Väsymystä on ja reumasta johtuu ja on ihan hel  :sadattelu: stä. Tää kesä on ollu "aika" paha väsymyksen tiimoilta. Ehkä nuo helteet ovat vielä pahentaneet asiaa siis reuman osalta ja sitä myöten väsymyksen osalta. Mulla ei Hb:ssa näy, mut tuntuu sitten ilmeisesti  senkin eestä  :o. Reumalääke on mulla tauolla ja vasta 20 päivä soittaa lääkäri mitä tehdään jatkojen suhteen.  Töissäkin on aika hurjaa kun menee paljon enemmän energiaa tehtävistä selviytymiseen kun on väsynyt, ja sit on sen takia vielä väsyneempi kun menee viimesetkin energian rippeet.           
Yritetään pysyä hereillä ees välillä  ;D
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #18 : Elokuu 12, 2013, 15:29:26 »
Reuma väsyttää, Lyrica väsyttää, kipu vaikuttaa uneen.  :sadattelu: Korttitalo pysyy kasassa, jos ei tule mitään yllättävää ja saa öisin nukkua riittävästi.

Nyt on taustalla 4 vajaata yötä - eli alle 8,5 tunnin yöunia. Eilen olin todella äreä ja väsynyt. Yöllä nukuin 9.5 tuntia ja silti on tämä päivä mennyt kuin koomassa. Melkein nukuin tk:n aulassa, kun odotin lääkäriaikaa. Päiväunille en ole vielä joutanut, mutta ihan kohta sammun. Huomenna ei onneksi tarvitse herätä ajoissa mihinkään.

Kaiken kaikkiaan koko episodi taas kuvaa sitä, miten herkkä tämä korttitalo on kaatumaan. Tuo Lyrica toi uusia ulottuvuuksia kuvioon. Ennen sentään selvisi yhdestä huonosta yöstä.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #19 : Elokuu 12, 2013, 19:50:04 »
Mulla "sekoilua" unien kanssa, joskus nukun 12-14 tuntia, joskus 3, 4 tai 5. En tiedä, missä vikaa, kun ei normiunta (se kai se 6-7 joidenkin tutkimusten mukaan on) löydy millään. No, kilpparivjis ja reuma jyllää meikän ropassa, niistä kai ne syylliset löytyy..
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)
*psori (dg 19)

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #20 : Elokuu 12, 2013, 22:06:31 »
Mintsi, mulla muutettiin Lyrican annostusta niin, että otan aamulla 75mg, joka ei väsytä mua mutta vie kivut. Ilta-annos on 150mg joka antaa unen hyvin.
Voiskohan sinunkin kohdalla vähän säätää.... ~:/
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Mintsi

• Administrator
« Vastaus #21 : Elokuu 13, 2013, 10:52:35 »
Mako: tuo on juuri se, mihin nyt pyrin. Ongelmattomasti on mennyt 75+75, mutta nyt yritän nostaa tuohon 75+150 mg. Aamuannosta ei voi nostaa tuosta yhtään, eikä näköjään oikein ilta-annostakaan. Pitiäsi varmaan kokeilla tuota ilta-annoksen nostoa hitaammin, kun on noita 25 mg tablettejakin olemassa. Nyt olo on aika samanlainen kuin aloituksen yhteydessä syödessäni 25+25+25, eli kroppa ei vaan ole tottunut. Tuo meni lopulta ihan hyvin, kun otti koko 75 mg illalla ja sen jälkeen nosti hitaasti aamuannosta.
F33.20 Vaikea masennus

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #22 : Joulukuu 18, 2013, 12:15:32 »
Väsymystä täälläkin ja ihan todella. :( Eikä pelkästään viime yö nukuttu huonosti johda siihen väsymykseen vaan olen ylipäänsä taas koko ajan sippi ja uupunut. Saa nähä mitä nuo kilppariarvot kertovat vuojen alusta.. Jännä nähä.
*psori (dg 19)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #23 : Joulukuu 19, 2013, 14:33:18 »
Kaikki väsyttää! Työ, lääkkeet, kipu, pimeys, sinnittely jne. Ennen taistelin väsymykseni viimeiseen tappiin ja siitä seurasi aina romahdus. Nykyään en enää mieti, mikä väsymyksen aiheuttaa, sillä syitä kyllä riittää. Riisun viimeisetkin kuormittavat tekijät automaattisesti pois ja nukun ihan milloin ja missä vain siltä tuntuu. Oikeastaan ei uni minulta lupaa kysy, sillä tällä viikollakin nukahdin kesken kaiken kirjoittaessani päiväkirjaa pöydän ääressä kotona sekä kauppakeskuksen jouluhälinän keskellä kahvilassa!  ;D Nykyään ajattelen vain, että onneksi ei ole narkolepsia. Minun suojakseni vain merkki siitä, että kuukauden työrupeama on minulle tällä hetkellä maksimi ja kuukauden loma tuli tarpeeseen.  :)
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #24 : Joulukuu 19, 2013, 15:08:12 »
Väsymystä todellakin on liikenteessä täälläkin  :( ! Jätin Triptylin pois viime yöksi ja se  on auttanut tänään vähän  väsymysongelmaan, mutta kipuja onkin sitten ollut taas tänään enemmän. Tulisi nyt lumi maahan, niin olisi edes valoisampaa  :thumbsup: !

Hikerille rentouttavia lomapäiviä  :hali: ! Aikamoiselta taistelulta kuulostaa sinun työssäkäyntisi  :(. Toivottavasti uusi vuosi toisi helpotusta jostain suunnasta !
Migreeni

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #25 : Joulukuu 19, 2013, 17:48:01 »
 Kiire oli aamupäivällä töissä ja sitten tuli epäselvyyttä ja muutosta siihen missä toimipisteessä oon töissä ens vuonna. Asian piti olla jo selvä, mutta siihen tulikin muutos, eikä tietysti muistettu itselleni asiasta ilmoittaa ennenkuin tänään :sadattelu:

Mulle tuli älyttömän voimakas voimattomuuden tunne asian takia, ihan sellanen niinkuin ois 100 kiloa isketty hartioille taakaksi. Kotiin tullessa meinasin purskahtaa itkuun  :(   Mitenkähän pitkään jaksan tätä pallottelua  :o  ~:/
Nyt tuli sellanen tunne kyllä et aika heikoilla oon taas. Ei paljoa tarvii kun tuntuu et maailma kaatuu.
Säikahdin myös sitä paniikin tunnetta mikä tuli eräässä palaverissa työpaikalla, joka ei siis omiin asioihini liittyny millään tavalla. Mulla ei oo mitään sos.tilanteiden pelkoa ollu, mutta sellasia paniikkituntemuksia oli viime vuonna kun olin aivan uuvuksissa sairauden takia. Luulin päässeeni niistä, eikä niitä oo ollukkaan moneen kuukauteen, en ees muista millon viimeksi. Nyt oon kyllä todella huolissani jaksamisestani  :(

Voi kun ois itselläkin tuo sinun nukahtelutaipumuksesi Hiker, nyt voisin haluta nukkua vuoden loppuun  :haukoitus:
Voimia kaikille väsyneille, yritetään kärvistellä  :hali:
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

Mintsi

• Administrator
« Vastaus #26 : Joulukuu 19, 2013, 19:43:25 »
Jaksamista Sasulle  :hali:

Jossain kohti vaan se oma mitta täyttyy ja se viimeinen niitti ei välttämättä ole kovin iso. Siihen voi riittää ihan epävarmuus tulevasta. Isosti  :thumbup: että ainakin työkuviot järjestyvät.

Joskus se itku on vaan hyvä itkeä, vaikka se tuntuisikin turhalta ja tyhmältä pillittää jonkun pienen asian takia, se itku kuitenkin puhdistaa päätä ja auttaa sitä kautta. Toisinaan on jopa hyvästä velloa itsesäälissä ja olla heikko, kunhan sinne ei jää ikuisiksi ajoiksi makoilemaan. Toisinaan vaan se kulissien pitäminen kasassa on todella raskasta  :hoiva:
F33.20 Vaikea masennus

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #27 : Joulukuu 19, 2013, 21:14:55 »
Voimia Sasu   :hoiva: ! Niinhän se on, että totaaliromahdus ei paljoa vaadi, jos pitkän aikaa sinnittelee jaksamisen rajamailla. Ole itsellesi armollinen, et ole mikään robotti :hali: Toivotaan, että työkuviosi loppujen lopuksi saa onnellisen lopun  :thumbup:.
Migreeni

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #28 : Joulukuu 19, 2013, 21:34:59 »
Hurjan paljon voimia täältäkin Sasulle! Koitahan jaksaa!  :hali: Noi on aina helkkarin stressaavia noi epävarmuustekijät töissä ym, tiedän tunteen.. :( Mutta silti, koitahan jaksaa.

Hiker samoten ja mukavan rentouttavaa lomaa. Toivottavasti ite saa tasotettua tätä uupumusta (not), huomenna ois yövuoro ja se pistää taas rytmiä sekasin toviksi.
*psori (dg 19)

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #29 : Joulukuu 20, 2013, 00:01:48 »
Sasulle  :hali:
muistat vaan että aina ei tarvi jaksaa  :hoiva:
se on tosi raskasta sovittaa yhteen sairastaminen, huonosti nukutut yöt, työ, koti ja harrastukset,
väsyneenä ei sitten tarvitse paljon kun pohjakosketus tulee,
saa olla heikko ja vajota pohjalle  :doh:,
sieltä on vain yksi tie ja se on ylöspäin,
vaikka joskus tuntuukin että tie on pystysuora ja raskas kiivetä.
Jaksamista Sasu ja myös muut väsyneet   :thumbup:
rikki niskasta varpaisiin