Kirjoittaja Aihe: työkyvyttömyyseläke  (Luettu 222575 kertaa)

OP

• Hero Member
Vs: työkyvyttömyyseläke
« Vastaus #15 : Lokakuu 10, 2007, 11:33:42 »
Jo kosahti postiluukusta hyväksytty työkyvyttömyyseläke. Loppui paperisodat ja taistelut. :vrolijk_26: :beer:
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä. Vatsaa leikattu, kun tähystyksessä puhkaistiin suoli.

salosa

• Full Member
« Vastaus #16 : Lokakuu 10, 2007, 12:51:46 »
Hienoo OP!! Kyllä se on jotenkin vapauttava tunne, kun saa eläkepaperit. Kun itse tietää, ettei enää pysty töihin, niin tuntuu esim. työkkärissä roikkuminen tosi turhauttavalta. Tai jotenkin muuten "tipoittain" tulee korvaukset. Vaikka itse hyvin tietää jaksamisensa, niin ainakin minä ja varmaan kaikki muutkin miettivät, että pitäistkö sitä kuitenkin vielä olla töissä. Eikö sitä oo tarpeeks kipee vielä eläkeläiseksi?

Samoin diisalle onnitelut tänne eläkeläisten joukkoon pääsystä.

t. salosa

rikke

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #17 : Lokakuu 10, 2007, 13:14:56 »
Just tulin Kuntoutustutkimuspoliklinikalta, lääkäri aikoi kirjoittaa "lopulliset " eläkepaperit. Olen ollut tietysti ensin Kelan päivärahalla ja nyt 06/=6 lähtien kuntoutustuella. Saappaat nähä, ite en usko todeksi, ennenkuin näen jne....
Välilevyproteesi, polvessa tekonivel, molemmissa leukanivelissä proteesi. Osteopenia. Unettomuus. Nivelrikko selässä ja toisessakin polvessa, samoin SI-nivelessä. Lonkassa tekonivel ja neurostimulaattori iskias-hermon vaurion aiheuttaman hermovauriokivun hoitoon

OP

• Hero Member
« Vastaus #18 : Lokakuu 10, 2007, 15:19:01 »
Nyt saa salosa alkaan pitämään kunnostaan töikseen huolta, vai?
On se nyt niin lystii ja helppo oola. :haukoitus: :thumbsup:
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä. Vatsaa leikattu, kun tähystyksessä puhkaistiin suoli.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #19 : Lokakuu 10, 2007, 16:51:30 »
Hyvä juttu OP.  :vrolijk_26:

Kovasti onnea, kyllä se huojentaa oloa, kun saa selviä päätöksiä.  :thumbsup:
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

salosa

• Full Member
« Vastaus #20 : Lokakuu 10, 2007, 19:24:40 »
Moro kaikki!

Joo, kun saan tän "saappaan" vielä jalastani pois nin sitten.... Kipsi jo lähti mutta tämmönen ortosaapas on vielä 2 viikkoo, josko noi koivet sitten tulee kuntoon. 1½ vuoteen ei oo kunnolla päässyt liikkuun.

Kyllä tää eläkkeen saanti tuntuu "lotto" voitolta, kun niiden eläkeasioiden takia monta vuotta takkus.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #21 : Lokakuu 11, 2007, 00:03:19 »
OP:lle onnittelut  :thumbsup:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #22 : Lokakuu 11, 2007, 06:54:28 »

Onnea OP.  :thumbup:
Tuntui varmaan hienolle lukea päätöstä.  :)

Kauanko jouduit taistelemaan oikeuksiesi puolesta?

Eliiza

Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

OP

• Hero Member
« Vastaus #23 : Lokakuu 11, 2007, 08:29:46 »
Olikos se n. 2,5 vuotta. Kyllä helpottaa, vaikeinta oli se epävarmuus ja se paperisota + lekurilla laukkomiset. Liitto kyllä maksoi, mut nyt ne peritään takas siitä asti kuin eläke alkaa takautuvasti. Puhuin kyllä mukavia kassan rouvalle jola sanoi, et jos panis meneen ton ohi. En usko.
No, nyt helpotti. :vrolijk_26:

OP

• Hero Member
« Vastaus #24 : Lokakuu 11, 2007, 09:10:51 »
Olikos se n. 2,5 vuotta. Kyllä helpottaa, vaikeinta oli se epävarmuus ja se paperisota + lekurilla laukkomiset. Liitto kyllä maksoi, mut nyt ne peritään takas siitä asti kuin eläke alkaa takautuvasti. Puhuin kyllä mukavia kassan rouvalle jola sanoi, et jos panis meneen ton ohi. En usko.
No, nyt helpotti. :vrolijk_26:

Siis lisätään.
Mulla alkoi taistelu v. 2000, kun leikattiin selkä eka kerran. Sen jälkeen olin vielä hammasta purren töissä vuoteen 2005. Nyt armahdettiin, vaikka ennenkin olin lähes työkyvytön, tein vaan keveempiä töitä.

rikke

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Helmikuu 11, 2008, 11:07:46 »
Sain työkyvyttömyyseläkepäätöksen, myönnettiin  :D Yksi stressitekijä on vähempänä !
Välilevyproteesi, polvessa tekonivel, molemmissa leukanivelissä proteesi. Osteopenia. Unettomuus. Nivelrikko selässä ja toisessakin polvessa, samoin SI-nivelessä. Lonkassa tekonivel ja neurostimulaattori iskias-hermon vaurion aiheuttaman hermovauriokivun hoitoon

arelia

• Jr. Member
  • **
  • Vain särkynyt sydän voi tulla ehjäksi.
« Vastaus #26 : Helmikuu 11, 2008, 11:28:43 »
Mulle tuli perjantaina taas hylky eläkehakemukseen. Siit oli tehty valitus ja nyt tästä tehdään vielä, oikeusaputoimisto tekee sen mun puolesta. Mutta itku siinä pääsi, kun hylkyä luin :'(. En pysty tekee nykyistä työtä tällä selällä, ja täs lääkehuurus. Mun pitäis lopettaa lääkkeet ensin, tarkkaavaisuus palaisi ja väsymys poistuis :nukkuu:. Olen jo ollut 4.5v osatyökyvyttömyyseläkkeelllä ja nyt haettiin koko  työkyvyttömyyseläkettä. Olen huhtikuun alusta asti ollut työtön, vaikka mulla on vakituinen työ. Saan siis liitolta päivärahaa. En tiedä mitä tekis :(. Jatkettava vaan valituksia, niin vissiin.
Lannerangan nikamavälilevysairaus johon liittyyhermojuurioireistoa, prolapsileikauksia 2 ja luudutusleikkaus. Hybermobiliteetti oireyhtymä. Sydäninfarktin jälkitila - sepelvaltimotauti. Diabetes 2. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Masennus. Astma. Migreeni. Jne...

OP

• Hero Member
« Vastaus #27 : Helmikuu 11, 2008, 11:33:49 »
Sain työkyvyttömyyseläkepäätöksen, myönnettiin  :D Yksi stressitekijä on vähempänä !

Kiva ja "onnea" et sait myöntävän päätöksen. Sulla tais kanssa mennä yhtä "nopeaan" käsittely kuin mulla. Meinaan kun lukee toisia, ovat valittaneet ja valittaneet päätöksistä moneenkin kertaan. :vrolijk_26: :thumbsup:  ;D

OP

• Hero Member
« Vastaus #28 : Helmikuu 11, 2008, 11:37:44 »
Mulle tuli perjantaina taas hylky eläkehakemukseen. Siit oli tehty valitus ja nyt tästä tehdään vielä, oikeusaputoimisto tekee sen mun puolesta. Mutta itku siinä pääsi, kun hylkyä luin :'(. En pysty tekee nykyistä työtä tällä selällä, ja täs lääkehuurus. Mun pitäis lopettaa lääkkeet ensin, tarkkaavaisuus palaisi ja väsymys poistuis :nukkuu:. Olen jo ollut 4.5v osatyökyvyttömyyseläkkeelllä ja nyt haettiin koko  työkyvyttömyyseläkettä. Olen huhtikuun alusta asti ollut työtön, vaikka mulla on vakituinen työ. Saan siis liitolta päivärahaa. En tiedä mitä tekis :(. Jatkettava vaan valituksia, niin vissiin.

Valitettava päätös. On se kumma, että kun on satavarma selkävamma, tulee noita hylkypäätöksiä. Arpookohan ne niitä vai miten. Koetahan arelia jaksaa ja eiku valitusta eteenpäin. ::)

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #29 : Helmikuu 11, 2008, 12:00:32 »
Voi noita kielteisiä päätöksiä, ja miten masentavia ne on!
Mikä niissä mättää. Tuntuu kyllä väliin että arpomalla se menee???
Ei kukaan huvikseen ja laiskuuttaan eläkettä hae!
Jaksamista Arelia  :hoiva:.
Jos sinun tarvii itse täytellä joitain plakaatteja. ole tarkkana niissä. Nimitäin siellä päätöspäässä eivät voi tietää sinun tai kenenkään tilannetta. Kannattaa laatia tarkka selvitys vaivoista ja miksi ei enää kykene töihin. >:(
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing