Kirjoittaja Aihe: työkyvyttömyyseläke  (Luettu 195450 kertaa)

MaKo

• Klubilainen
Vs: työkyvyttömyyseläke
« Vastaus #375 : Tammikuu 29, 2018, 17:17:42 »
Taitaa olla vaan niin, että maalaisjärjellä, tai naisen logiikalla ei ole mitään tekemistä tämän  asian kanssa  :doh:  Tekevät viisaat lääkärit niin kummallisia päätöksiä, että ihmetyttää minkälaisilla ajattelulihaksilla niitä oikein syntyy  :-\
Mutta peukuthan mullakin on täällä pystyssä asian puolesta  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #376 : Maaliskuu 22, 2018, 11:44:29 »
Ei kuulema pelkästään selän rappeumalla pääse eläkkeelle sanoi tämä fysiatri! Kysyin sitte kuntoutustuen jatkosta niin käski vain ottaa yhteyttä psykiatriin. Nyt masentaa niin hitosti.

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #377 : Maaliskuu 22, 2018, 22:01:59 »
Psykiatri kirjoittakoon ns. päälausunnon, sillä sinun kohdallasi psykiatrinen sairautesi on painoarvoltaa byrokratian rattaissa paljon suurempi tekijä kuin fyysiset ongelmasi. Pyydät siihen lisälausunnoksi fysiatrin b-lausunnon. Hänen tulee kirjoittaa se, jos psykiatri näkee kuntoutustuen tarpeelliseksi ja panee hakemuksen vireille. Jos haetaan eläkettä, niin ihan sama asia. Älä luovuta!  :thumbsup:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

peqzu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #378 : Heinäkuu 10, 2018, 20:12:38 »
Tällä hetkellä tuntuu tilanne olevan sellainen, ettei edes sairauspäivärahan jatkoon riitä psykiatrin ja lääkärin kirjoittamat B-todistukset.

Kelassa sairauspäivärahan hylkypäätöksen on tehnyt "työterveyslääkäri" asiantuntijana perushessun koulutuksella ja mukana menossa on ollut "ratkaisuasiantuntija" ilman lääketieteellistä koulutusta. Alkaa kelan touhu olemaan pahempaa kuin vakuutuslääkäritoiminta.

Pitäisi varmaan alkaa valitusta kyhäämään mutta saapa nähdä jaksaako sitä enää tehdä, kuitenkin varmaan kuukausien prosessi. 4 kk:n päästä olisi tullut ensisijaisuusaika (3:s kerta) täyteen, johon asti kaksi lääkäriä on kirjoittanut B-todistukset.

Alkaa olemaan veto hieman loppu tähän touhuun.

Mut, hauskaa kesää kaikille, onneksi lämpö hellii välillä  :vrolijk_26: :jeee:

Kaularangan spondyloosi ja hermojuuriahtaumat 3-4-5-6 välit, 1 väli korotettu titaanilevyllä. Rinta- ja lannerangassa välilevypullistumia ja rappeumamuutoksia.

mösjöö

• Ex-member
« Vastaus #379 : Heinäkuu 12, 2018, 15:54:24 »
Vaikeaa se oli yli viisi vuotta sitten sittenkin, kolmen  vuoden aikana ei yksikään sairauspäivärahahakemus tahi eläkehakemus mennyt Kelassa läpi. Oireena oli siis masennus. Sitten, yllättäen, sairaslomahakemus menikin läpi- ehkä käsittelijä vaihtui ja pääsin 2012 keväällä ensin puolen vuoden, sitten toisenkin ja niiden jälkeen koittivat eläkepäivät kesäkuussa 2013.
Pidin koko ajan itselleni päämäärän selvillä eli sen eläkkeelle pääsyn.
Tuli käytyä ( työkkärin kustantamana ) kaksi kertaa psykologilla ja kerran neuropsykologilla. Mahdollisesti niillä lausunnoilla oli myös jotain vaikutusta. Sossuntäti kävi pyynnöstä toteamassa "että verhoni ovat kinni" ja tein työkokeilun , kerran viikossa kuusi tuntia päivässä kuukauden ajan.

Nyt näinä aikoina , prosessi on varmasti vielä haastavampi , mutta tsemppiä!

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #380 : Heinäkuu 20, 2018, 00:15:16 »
Minä en tiennyt mitään työkokeiluista tai kuntoutustutkimuksista jne. Enkä kyllä Kelan hylkäämistä sair.päivärahoistakaan. Olin yhden vuoden osakunt.tuella, kaksi osatyök.eläkkeellä ja suoraan Kelan ensisijaissair.lomapäivien jälkeen pääsin työkyvytt..eläkkeelle. Vasta jälkikäteen olen tajunnut, miten hirveitä taisteluja toisten pitää eläkkeelle pääsemisen eteen tehdä eikä silti välttämättä pääse. Tuntuu aivan ihmeeltä oman prosessin helppous!
Polven artrofibroosi

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #381 : Heinäkuu 20, 2018, 23:03:26 »
Mä olen ajatellut ihan samoin kuin  Hiker,
itsekin pääsin eläkkeelle niin etten tiennyt edes hakeneenikaan. Postissa tuli vain ilmoitus että työkyvyttömyyseläke alkaa.... Eli ilman mitään taisteluita tai mitään hankaluuksia. Ehkä mun tilanteeni on kuitenkin vähän erilainen....kun iso jalan hermo on poikki, se on poikki, ilman mitään arveluja tai kyseenalaistamisia mahdollisesta kuntoutumisesta työkykyiseksi.
Vamma on yksselitteisesti ikuinen ja parantumaton, ja siihen ei edes Kelan lääkärin  voi mitään sanoa....
Ja mulla on tunne, että kaikki muut täällä ovat moninkertaisesti sairaampia kyin minä, eikä helpotusta ole tulossakaan, siis edes taloudellista helpotusta eläkkeen muodossa. Tarkoitan nyt tietenkin sellaista helpotusta, ettei tarvitse nähdä vaivaa noiden papereiden, todistusten ja lääkärinlausuntojen takia, vaan eläke napsahtaisi tilille automaattisesti-
Mutta voimia kovasti taisteluun kaikille, kyllä kai teidänkin vuoronne joskus tulee... :hoiva:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

mösjöö

• Ex-member
« Vastaus #382 : Heinäkuu 21, 2018, 14:05:52 »
Kuitenkin on kiva olla työkyvyttömyyseläkkeellä eli vapaa kaikesta turhanpäiväisestä paperintäyttelyistä ja velvotteista. :vrolijk_26:

peqzu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #383 : Elokuu 01, 2018, 19:08:58 »
On kyllä melko ristiriitaisia tilanteita kun noita hylkäyksiä tulee jokapaikasta. Sitten kun vielä kuulee, että hylkyjä on ollut tekemässä melko lähituttu tk-pohjalta (ei minun) jolla on jotain kaunaa korvien takana niin...  :doh:

Itse olen ajatellut niin, että vaikka olisikin työkyvyttömyyseläkkeella tai osa- ja työkuntoa- sopiva työ- harrastelupaikka löytyy tai on niin, kyllä useampi sellaista satunnaista työtä tekee työkyvyn, kunnon ja pystyvyyden rajoissa. Tämä on paljon helpompaa toteuttaa, kun ei tarvitse pelätä perustoimeentulon puolesta.

Ja jos työkunto palaa paremmaksi ja työnteolla saa toimeentulon, on kai mahdollista heittää työkyvyttömyyseläke hyllylle. Toki työkyvyttömyyseläkkeellä saa jonkin verran tienata eläkkeen lisäksi. En kyllä tiedä saako sitä edes takaisin jos työkyky jossainmäärin palaa jne...

Mutta kyllähän se vaikeaa on, kun ei tiedä pääseekö seuraavana päivänä lainkaan liikkeelle tai pääseekö vasta iltapuolella kun kroppa vetreytyy.

Kaularangan spondyloosi ja hermojuuriahtaumat 3-4-5-6 välit, 1 väli korotettu titaanilevyllä. Rinta- ja lannerangassa välilevypullistumia ja rappeumamuutoksia.

peqzu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #384 : Joulukuu 03, 2018, 15:31:03 »
Taas tuli  :rohonauru:

Työkyvyttömyyseläke- kuntoutustukihakemukseen hylky, kolomas kerta (2012-2018). Vastauksessa harmittaa se, että päätöksen tehnyt henkilö oli kirjoitanut hylkäysperusteeksi valheita, jotka olivat paikkansa pitämättömiä, vuosilukuja myöden.

Eikö valheellisin perustein tehdystä päätöksestä voi nostaa siviilikanteen? Mielestä tällaisesta pitäisi joutua vastuuseen. Joo, 30 pv aikaa tehdä valitus mutta...

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #385 : Joulukuu 03, 2018, 22:25:30 »
Näitä samanlaisia juttuja kuulee nykyään todella paljon.  :sadattelu: Tiedot ovat väärät tai jopa papereita on hukassa ja siksi uusia sairauksia tai tilanteita jää ottamatta mukaan päätöksentekoon. Kurjaa, että kävi näin!  :hoiva:
Polven artrofibroosi