Kirjoittaja Aihe: Arcoxia/etorikoksibi  (Luettu 138055 kertaa)

rikke

• Jr. Member
  • **
Arcoxia/etorikoksibi
« : Huhtikuu 23, 2007, 08:18:26 »
Hello ! Olen nyt reilut kaksi viikkoa syönyt Arcoxia-nimistä tulehduskipulääkettä, joka määrättiin 28:n kappaleen kuurina leukaleikkauksen jälkeen. Eilen huomasin outoja mustelmia, hyvin kummallisissa paikoissa, nimittäin peukaloitten sisäsyrjällä ja etusormen eka nivelessä. Samoin illalla harjatessani hampaita, syljin verta. Minulla ei ole aiemmin ilmennyt ientulehdusta.
Pakkausselosteen mukaan lääke aiheuttaa mustelmia. Otin vielä tänä aamuna yhden ja katson tuleeko lisää.
By the way, USA:ssa lääke ei ole edes saanut myyntilupaa !
Miten teillä muille lääke on sopinut ?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2017, 00:00:04 kirjoittanut hiker »
Välilevyproteesi, polvessa tekonivel, molemmissa leukanivelissä proteesi. Osteopenia. Unettomuus. Nivelrikko selässä ja toisessakin polvessa, samoin SI-nivelessä. Lonkassa tekonivel ja neurostimulaattori iskias-hermon vaurion aiheuttaman hermovauriokivun hoitoon

Sonny

• Sr. Member
Vs: Arcoxia
« Vastaus #1 : Huhtikuu 23, 2007, 11:46:58 »
Hei
Mulle on sopinut mutta siskoni sai kamalat vatsakivut. Oireesi ovat sellaisia että sinuna soittaisin varmuuden vuoksi lääkärille ettei tule mitään pahempaa vuotoa, me ihmiset kun ollaan niin erikoisia tapauksia, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Tuuli

• Hero Member
« Vastaus #2 : Huhtikuu 23, 2007, 15:45:53 »
Mulla lähti tuosta lääkkeestä makuaisti. :P Tuli onneksi takaisin aika pian, kun lääkkeen lopetin. Kuulemma myös aika yleinen sivuvaikutus...

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2007, 19:17:45 »
Minä olen käyttänyt Arcoxiaa nyt muutaman viikon, ensin 120 mg 20 vuorokautta ja sen jälkeen 90 mg noin 20 vuorokautta. Sitä vahvempaa ei lääkärin mukaan saa syödä pitkään.
Tuntuu, että se olisi auttanut jonkun verran. Minulle ei ole tullut siitä mitään kummempia sivuvaikutuksia. Maha on välillä ollut vähän kipeä mutta en tiedä, onko se tullut siitä vai mistä. Mutta minä olen ollut tyytyväinen :)
Parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian kireällä

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #4 : Kesäkuu 26, 2007, 17:09:26 »
Minä aloitin myös nyt tuon 90 millisen käytön, mutta lisään samalla mahansuojan (Nexiumin) käyttöä.
Saas nähdä passaako. Tosin on hiukan hankalaa, kun aloitin yhtaikaa Clotamin, niin jos jotain ilmenee, niin en taida tietää kummasta ne oireet seuraa  :-\
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

mare

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #5 : Kesäkuu 26, 2007, 17:29:25 »
Juu, myös Arcoxiaa olen syönyt sekä 90 mg ja 120 mg. En syö enää kun tulee ikävä metallin maku suuhun. Ja väsyttää aivan sairaasti. Muuten erinomainen lääke. Nyt käytössä motifene dual, ja hyvältä tuntuu, tosin sekin väsyttää... :haukoitus:

Tuuli

• Hero Member
« Vastaus #6 : Kesäkuu 26, 2007, 17:38:31 »
En syö enää kun tulee ikävä metallin maku suuhun.
Ai sullakin! Mullakin tuli kunnes sitten ei enää maistanutkaan oikein mitään (muuta kuin metallia). Harmillinen juttuhan tuo tietenkin on.

Oletko kokeillut Relifexiä tai Mobicia? Minulla ne eivät ainakaan väsytä, mutta se ei tietenkään takaa, etteivät sinulla voisi. Mutta hyvä että sulle löytyi kuitenkin muuten toimiva tulehduskipulääke :thumbup:

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #7 : Kesäkuu 26, 2007, 19:17:32 »
mulle ei toi lääke käynyt ollenkaan, tuli heti pahat mahavaivat nexiumista huolimatta, ja huimausta, kerran pyörryin, siihen loppu se kokeilu.

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #8 : Elokuu 15, 2007, 16:05:04 »
Käytin tuota 1,5 kk ja lopetin sitten kun lääkäri kehotti pitämään taukoa.
Yllättävää etteivät kivut paljoa lisääntyneet vaikka sen heitti pois.
Eivät kyllä väsymysoireetkaan kadonneet vaikka niin toivoinkin.
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #9 : Marraskuu 15, 2007, 11:04:56 »
Arcoxia auttaa tosiaan minulle, etenkin yöt ovat kivuttomampia rintarangan kivun suhteen. Nyt vaan maha sai Arcoxiasta tarpeekseen. Polttavat kivut ylävatsalla ovat niin hurjat, että kerran jopa mietin, että pitääkö tästä lähteä sairaalaan. Olen kokeillut niin monta kertaa olla ilman Arcoxiaa ja ottaa että voin varmasti sanoa mahakipujen tulevan Arcoxiasta.

Kivut alkoivat jo monta viikkoa sitten lievempinä ja voimistuivat pikkuhiljaa niin koviksi, että laitan tuon lääkkeen hyllylle ja otan jatkossa vain jos rintaranka on niin kipeä, että kestän mieluummin mahakivut kuin rintarangan kivut.

Minulla ei ollut käytössä mitään mahasuojalääketä, kipupolin lääkäri sanoi, että tämä lääke on niin mahaystävällinen, etten tarvitse sellaista.
Parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian kireällä

uralrane

• Ex-member
« Vastaus #10 : Marraskuu 15, 2007, 14:34:16 »
Ihottumaa. Ensin lääkkeen käyttö vain lopetettiin. Tänään huomasin että se on papereissani merkitty lääkeaineallergiaksi ja ehdottoman kielletty.  :o

delanne

• Ex-member
« Vastaus #11 : Heinäkuu 14, 2008, 08:57:45 »
Mulla on tätä lääkkeenä "omituisiin kipuihin", pienenä annoksena. Ei tosin aiheuta sivuoireita paitsi tuon metallisen maun, paitsi, jos syön samaan aikaan, kun otan lääkkeen.  :o Mutta en mä tiedä auttaako tuo lääke mitään noihin kipuihinkaan. Ehkä vie pahimman terän pois kivuilta, muttei se niitä poista.

Lappikatti

• Ex-member
« Vastaus #12 : Syyskuu 20, 2008, 21:04:29 »
Heippa!

Kokeilin Arcoxiaa parin viikon ajan, vatsa kesti hyvin, varmaan omeprazol vatsansuojalääkkeen ansiosta, MUTTA siitä tuli aivan hirveä masennus ja ahdistus. Olin jo ihan valmis psykiatrin pakeille. Sitten unohdin yks ilta ottaa lääkeen ja kas, nukuin hyvin, ällöttävä rautamaku hävisi melkein heti suusta ja elämänilo palasi vuorokauden jälkeen pikkuhiljaa. Sen jälkeen en ole ko. lääkkeeseen koskenut, enkä koske! Ainakin tuollain säännöllisesti käytettynä oli ihan hirveä lääke mulle, enkä voi sanoa, että olisi edes kipuihin auttanut, joten tuonne kaapin pohjalle syvälle hautasin ja sinne saa jäädä. Trexan kokeilu jäi ekaan kertaan, pahoinvointi ja ripuli ja niistä seurannut kamalista kamalin olo oli ihan liikaa. Nyt tässä mietin, että mitäköhän seuraavaksi...  ???

Mutta tosiaan, olen minä kuullut myös monen saaneen avun Arcoxiasta, jotenka yksilöitä ollaan kaikki, että kokeilemallahan tuo selviää...

Tsemppiä kaikille!

t.katti

shetland

• Ex-member
« Vastaus #13 : Lokakuu 22, 2008, 19:30:35 »
Moikka! Sain Arcoxia leikkauksen jälkeen kahdeksi viikoksi, kipu hävisi , mutta virtsatessa alkoi tulla runsaasti verta noin 8vrk:n käytön jälkeen. todettiin raju virtsatie tulehdus, koskaan aiemmin en ole moista sairastanut, arcoxian sivuoire , hyvin harvinainen kylläkin, on virtsatietulehdus. :

elp

• Ex-member
« Vastaus #14 : Marraskuu 23, 2008, 19:28:42 »
Mulla erittäin huono kokemus tuosta Arcoxiasta, selkäkipuun määrättiin, otin yhden 60 mg napin.
Seuraavana päivänä tk:n kautta keskussairaalaan, allerginen reaktio: nivelet turposivat niin paljon
ettei esim. kengät mahtuneet jalkaan ja oli tosi kosketusarka iho... ei ollut kivaa ei  :-\