Kirjoittaja Aihe: Arcoxia/etorikoksibi  (Luettu 138068 kertaa)

arelia

• Jr. Member
  • **
  • Vain särkynyt sydän voi tulla ehjäksi.
Vs: Arcoxia
« Vastaus #15 : Marraskuu 24, 2008, 14:50:50 »
Mulla oli kuurina tuo Arcoxia ja ihme kyllä sivuvaikutuksia ei tullut ja  pahin kipu hävisi. Samoin tyttärellä oli leikkauksen jälkeen sama lääke kuurina eikä hänelläkään ollut sivuvaikutuksia. Eli kyllä se joillekin sopii. Pelkäsin kyllä kovin ottaa koko lääkettä noiden sivuvaikutusten takia ja mietin pitkään uskallanko riskeerata. Mutta kovat kivut voitti pelon, onnekseni.
Lannerangan nikamavälilevysairaus johon liittyyhermojuurioireistoa, prolapsileikauksia 2 ja luudutusleikkaus. Hybermobiliteetti oireyhtymä. Sydäninfarktin jälkitila - sepelvaltimotauti. Diabetes 2. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Masennus. Astma. Migreeni. Jne...

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #16 : Marraskuu 25, 2008, 10:25:53 »
Hei!

Käyttääkö teistä kukaan nykyään arcoxia

OP

• Hero Member
« Vastaus #17 : Marraskuu 25, 2008, 10:53:27 »
En käytä, kokeiluna kuukauden, ei mtn hyötyä.
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä. Vatsaa leikattu, kun tähystyksessä puhkaistiin suoli.

arelia

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #18 : Marraskuu 25, 2008, 12:56:18 »
En käytänyt. Lääkärin mielestä se ei kuin kuurina mulle muiden lääkkeiden ja sairauksien vuoksi.
Lannerangan nikamavälilevysairaus johon liittyyhermojuurioireistoa, prolapsileikauksia 2 ja luudutusleikkaus. Hybermobiliteetti oireyhtymä. Sydäninfarktin jälkitila - sepelvaltimotauti. Diabetes 2. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Masennus. Astma. Migreeni. Jne...

Kista

• Jr. Member
  • **
  • Toivo on kykyä haluta, että huominen olisi. M.L
« Vastaus #19 : Marraskuu 27, 2008, 21:31:15 »
Joo, käytän aina sen hillittömän kipujakson aikana arcoxia 120mg -kuurin, 1-3 viikkoa, muiden lääkkeiden (triptyl ja pancod) ohella. Mulla auttaa hiukan, ei isosti, mutta markkinoilta poisvedetyn Bextran (joka tepsi mulla hyvin) jälkeen on kuulemma tulehduskipulääkkeistä ainoa vastaava.

Mahavaivoja se mulle tekee ja vie tehoja verenpainelääkitykseltä, mutta ei mitään sen kummempia sivuvaikutuksia.
M51.1

Riituli

• Newbie
  • *
« Vastaus #20 : Marraskuu 27, 2008, 22:11:51 »
Minä käytän Arcoxia 90 mg jatkuvasti nivelkipuihin ja kyllä se auttaa niihin aika hyvin. Selkäkipuun siitä ei minulle oo apua, vaan syön siihen vaivaan sitten muita lääkkeitä (Tradolan, Neurontin, Anafranil). Sivuvaikutuksia Arcoxia ei oo mulle onneks aiheuttanu, mutta kaiken varalta syön Pantoprazolia mahansuojalääkkeenä. Sehän on ihan paikallaankin kun noita lääkkeitä menee aika paljon.
M51.1 Syndroma ischiadicum, G54 Syndroma TOS,
M79.0 Fibromyalgia, migreeni jne...

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #21 : Marraskuu 29, 2008, 22:22:37 »
Hei! söin sitä vähän aikaa ja sitten se lopetettiin, koska sillä on antikolinergista (parasympaattista/autonomista hermostoa hillitsevä) vaikusta eli virtsaamisongelmat voivat pahentua. Halusin vain tietää, että onko tämä lääke kuinka yleisessä käytössä.

Posnu

• Newbie
  • *
« Vastaus #22 : Syyskuu 10, 2009, 13:41:38 »
Mä oon saanut 120mg ja syönyt yhen  30 tabletin purkin. Ja uusin reseptin juuri.
Mulla ei oo tullut oikeestaan mitään sivuvaikutuksia. Vähän vie kipuja pois.
Mä oon syönyt, vaik mitä tähän selkääni, mut ei mikään vie kipuja pois..Sen verran, et pääsen sentään jotenkin likkumaan ;D

arelia

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #23 : Syyskuu 11, 2009, 11:45:39 »
Mä söin kuitenkin viikon ajan ja lopetin kun tuli virtsaumpi. Turposin vähän kaikkialt ja en enää koskaan käytä sitä :thumbdown:

Piipsu

• Full Member
  • Aina kannattaa yrittää.
« Vastaus #24 : Syyskuu 11, 2009, 18:25:12 »
Minäkin kokeilin aikanaan, mutta aiheutti todella pahaa huimausta. Bextraa söin jokusen kuurin, mutta siitä alkoi pumppu hakata ja lopetin kun alkoi pelottaa. Onneksi poistivat markkinoilta. No onneksi joillekin sopii. Minä saan herkästi sivuoireet olen jotenkin sellaista "muinaisrotua". ::)
TOS, hypermobiliteetti, fibromyalgia, atoopikko

mimmeli

• Newbie
  • *
« Vastaus #25 : Syyskuu 12, 2009, 14:40:55 »
Olen käyttänyt muutaman viikon kuurin, auttaa kyllä kipuihin, metallinmaku tulee suuhun ja turvottaa ikävästi, muuta ikävää en huomannut. Nyt jatkuvassa käytössä Mobic 15 mg, toimii selkäkipuun tosi hyvin, mutta turvottaa myös vähän ja ilmeisesti aiheuttaa välillä ja varsinkin alussa rytmihäiriöitä. Mutta jatkan, koska en kestä öistä selkäkipua.

unikeko

• Newbie
  • *
« Vastaus #26 : Lokakuu 31, 2009, 22:04:29 »
Mulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta lopetin käytön, koska ei siitä ollu apua kipujen kanssa.

katsuja

• Newbie
  • *
« Vastaus #27 : Joulukuu 03, 2009, 10:34:15 »
Itse otan Arcoxia polven niveltulehduksen hoitoon 2-3 päivää aina kymmenen päivän välen. Rasittavaa vaan, kun makuaisti muuttuu metalliseksi. :(

juki 02

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #28 : Joulukuu 08, 2009, 15:10:39 »
Hei, minä olen käyttänyt  Arcoxiaa jonkun aikaa ja ilokseni se tuntuu antavan muutaman tunnin hieman :thumbup: :thumbup:helpompaa aikaa. Mielestäni suurin vika sen käytössä on , että sitä ei saa käyttää yhtäjaksoisesti 8vuorokautta pitempään. Sitten pitää olla tauko. Minä olen käyttänyt viikko ja viikko jaksoituksella. Se on ainakin helpompi muistaa :puke:.Toivotaan kaikille hyvää joulun odottelua t:juki 02
Diagan. M89.0 CRPS2 EXTREMITATUM INFERIOR L.DX
M48.0. Stenosis lateralis LIV/V Statua post.laminotomia et foraminotomia LVIdx delibedetio
F32.1-2 Keskivaikea/vakava debressio

salosa

• Full Member
« Vastaus #29 : Joulukuu 08, 2009, 18:19:57 »
Hei!

Mä olen syönyt pariinkin otteeseen jalkaleikkauksen jälkeen arcoxia 120 mg + muita kipulääkkeitä. Lääkäri kirjoitti 100 kpl:n reseptin, eikä puhunut tauoista mitään. Nyt pienemmän operaation jälkeen on 50 kpl:n resepti 90 mg. Ei myöskään puhuttu mitään tauotuksesta.

Miksi tauotus?

t. salosa