Kirjoittaja Aihe: Arcoxia/etorikoksibi  (Luettu 141698 kertaa)

mare

• Jr. Member
  • **
Vs: Arcoxia
« Vastaus #30 : Tammikuu 02, 2010, 11:31:31 »
Mulla laitettiin viikko sitten kortisoni-puudutepistos vasempaan lonkkaan, bursiitti.
Lisäksi sain Arcoxia 120 mg 7 pv kuuri (lääkäri sanoi ettei niin vahvaa saa syödä kauempaa kerrallaan) ja jatkossa jos tarvii 90 mg.
Otan yötä vasten lääkkeen vatsasuojalääkkeen kera niin ei häiritse se metallinmaku.

juki 02

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #31 : Tammikuu 05, 2010, 09:49:10 »
Hyvä nimim.  Rikke, minä olen käyttänyt Arcoxiaa ja en ole huomannut sivuvaikutuksia. Olisinkohan käyttänyt sitä noin puoli vuotta siten ,että viikko Arcoxiaa ja viikko ilman. Tätä suositteli kipupolin lääkäri, koska sitä ei suositella käytettäväksi yhtäjaksoisesti 8 vrk pitempää aikaa kerralla, Miinuksena olen huomannut , että sen voima kipuakin  vastaan alkaa hiipua (annos 120mg vrk). Toivon sinulle parempaa hoitovastetta tällä lääkkeellä t:juki 02
Diagan. M89.0 CRPS2 EXTREMITATUM INFERIOR L.DX
M48.0. Stenosis lateralis LIV/V Statua post.laminotomia et foraminotomia LVIdx delibedetio
F32.1-2 Keskivaikea/vakava debressio

tiltu

• Newbie
  • *
« Vastaus #32 : Maaliskuu 14, 2010, 15:43:20 »
Hei!

Minulle määrättiin tulehduskipulääkkeistä saadun reaktion vuoksi arcoxiaa ja nyt en tiedä uskallanko kuitenkaan sitä ottaa, tuokinhan tuntuu jonkin sortin sellainen olevan. Mikähän olisi hyvä kun migreenistä ja jännitysniskasta on kysymys?

lissu61

• Newbie
  • *
« Vastaus #33 : Maaliskuu 19, 2010, 21:54:05 »
Mulle määräsi kipulääkäri Arcoxia 60mg vuorokausi mutta kun mulla on tuo maha leikattu niin en tiedä onkos se turvallista syödä kun esm Burana on kielletty ja panadolilla ei pärjää, toivottavasti auttaa edes vähän ettei turhaan hanki vatsahaavaa olisi antanut lisää Oxyä tai siis vahvempana mutta en halunnut koska 60mg/vrk on jo minusta ihan liikaa enkä halua tulla enempi riippuvaiseksi sillä sekin on joskus purettava ja miotä suurempi annos on ollut niin varmaan sitä hankalampi on se sitten purkaa vaikka ei se vielä ole lähimpään pariin vuoteen ajankohtainen.
Pakko selvitä tästä päivästa jospa huomminen olis parempi

elektra

• Ex-member
« Vastaus #34 : Heinäkuu 10, 2012, 05:01:42 »
Miulle nyt sitte vaihettiin tuo Motifene Dual tähän Arcoxiaan. Samalla tietenkii syön 30mg Zolttia, jottei ala massu kettuilemmaan. Muutaman päivän tässä napsina sen 60mg päivään, ja tuntuuhan tuo iha jees olevan näiden muiden kans yhessä. (Siis 2xNorflex, 2x Tradolan 100mg.) Ja tietennii se grammanen Panadol max 3 krt/vrk.

Kiva kyl tuo uus lekuri täällä uuvella paikkakunnalla, oikeen mukava semmone. Oli paperit käyny läpi ja muutenki asiallinen. Paitti tästä Arcoxiasta laittana resettii jotta 1/2-1 päivään. 60mg. Mut mie en kyl oo huomanna tuossa tabussa mittää jakouurretta..  ~:/

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #35 : Heinäkuu 10, 2012, 10:51:32 »
Musta tuntui, ettei arcoxia auttanut kipuun, edes 180 mg annoksella. Makuaistin muutti aivan kummalliseksi vaan... Joillekin tuo lääke myös sekottaa mahan.
Motifene dualistakaan ei ollut apua. Tuntuu vähän niikuin buranan korvikkeelta.

Tulehduskipulääkkeitä molemmat. Ja tuo arcoxia ei ole kovin halpaakaan.

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #36 : Heinäkuu 10, 2012, 10:56:40 »
Arcoxia pelitti mulla kipuun vaan jatkuvaan käyttöön ei sovi. Lisää astmaoireita. Eritavalla elimistön vaikuttava kuin Mobic tai Motifene dual.Eli ihan läääkäri myönsi sen eikä väittäny mun luulotaudiksi. Sitäkin joutuu itekii epäilee näiden monensairauden kummallisien oireiden kaa.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #37 : Heinäkuu 10, 2012, 11:12:01 »
Ainiin ja arcoxia pahensi rytmihäiriöitä ja lisäsi sykettä... ei hyvä  ~:/
Ja muka uusi ja hyvä lääke joidenkin mielestä...

elektra

• Ex-member
« Vastaus #38 : Heinäkuu 10, 2012, 11:34:18 »
On tuo Arcoxia ollu markkinoilla jonnii aikaa jo, mut ilmeisesti tuo hinta tekkee sen ettei sitä määrätä iha herkästi. Aika suolaisen hintainen kieltämättä, mut jos se auttaa ni en valita hinnasta en..

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #39 : Heinäkuu 10, 2012, 21:22:04 »
Viikon kuuri riitti rikkomaan vatsan niin, ettei mitään tulehduskipulääkettä pystynyt käyttämään kahteen kuukauteen edes vahvan vatsasuoja kanssa. Sinällään epätasapainossa olevan reuman kanssa elämistä moinen ei edes helpottanut. Eli ei minulle enää.

Hyvin se vei kivun - ensimmäisen napin jälkeen nukahdin kovalle lattialle ja nukuin yhteensä 12 tuntia (jossain 8 tunnin kohdalla siirryin sänkyyn). Sitä ennen olin nukkunut todella huonosti ainakin kuukauden päivät. En ainakaan päivällä huomannut väsyttävää vaikutusta, joten oletan, että hyvät yöunet johtuivat lähinnä kivuttomuudesta. Eli voisin kuvitella joskus käyttäväni lyhyen kuurin, jos taustalla ei ole pitkää tulehduskipulääkekuureja. Tällä hetkellä sellaista ei vaan ole näköpiirissä  :(
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

Iines

• Full Member
Arcoxia
« Vastaus #40 : Marraskuu 26, 2012, 11:14:40 »
Onko kellään kokemusta Arcoxiasta? Itse sain jokunen vuosi sitten kuurina, auttoi jonkin verran. Tänä aamuna heräsin sormet ja ranteet erityisen kipeinä ja jäykkinä. Turvoksissa eivät (tietenkään) olleet. Löysin kaapista Arcoxia-liuskan, jossa seitsemän jäljellä ja ajattelin kokeilla nyt viikon kuuria, josko oireet helpottaisivat. Harmi, että olen jemmannut rec:n jonnekin, joten en saa sitä uusittua, jos lääke auttaa.

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #41 : Marraskuu 26, 2012, 11:51:29 »
Jos se oikeasti auttaa, niin etköhän saa uuden reseptin lääkäriltä. Ainakin minä olen aina saanut.

Itse lääkkeestä, minusta se on ollut todella tehokas kivunlievittäjä. Viimeksi, kun sitä sain, nukuin sujuvasti 13 tunnin yöunet ja enemmänkin olisi mennyt, jos kello ei olisi herättänyt. Silti siitä ei jäänyt yhtään pöhnäinen olo, joten veikkaan ettei syy ollut väsyttävyydessä vaan kivuttomuudessa. Muutenkaan en huomannut, että se olisi illalla otettuna erityisesti väsyttänyt. Pitkävaikutteiset tulehduskipulääkkeet otan lääkärin ohjeen mukaan illalla, jotta vaikuttavat parhaiten aamujäykkyyteen.

Hinnan lisäksi sen käytön estää vatsa. Jostain syystä se ärsyttää vatsaani todella pahasti. Viimeksi sitä määrättiin viikon kuuri Mobicin tilalle ja kolmantena tai neljäntenä päivänä jouduin ottamaan vatsasuojaa, mitä en normaalisti tarvinnut. Vatsasuojasta huolimatta tulehduskipulääkeärsytys oli sen verran voimakasta, että vajaa kuukausi tuosta kuurista, lääkäri totesi gastriitin ja laittoi KAIKKI tulehduskipulääkkeet tauolle reiluksi kuukaudeksi. Eikä sen jälkeen oikein onnistunut Mobicin uudelleen aloittaminenkaan, vaikka oli ennen tuota valitettavaa Arcoxia kuuria ollut lähes päivittäisessä käytössä puolitoista vuotta ilman suurempia ongelmia (satunnaisesti jouduin pari päivää vatsasuojaa syömään).
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #42 : Marraskuu 26, 2012, 12:21:22 »
Mulla ei ole auttanut kipuihin.
Haittavaikutuksena oli makuaistin muutos. Eli vesi, maito yms. maistui metallille.
Ei kovin kivaa se.

Hyvin on yksilöllinen lääke. Ja annostusta on monenlaista
Kysy tk:sta jos saisit uuden reseptin, omilla annosohjeillasi.  :thumbup:

juki 02

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #43 : Marraskuu 26, 2012, 15:28:50 »
Minulla on kokemusta Arcoxian käytöstä. Käytän sitä kovien selkäkipujen hoitoon. Minulla ei opiaattipohjaiset lääkkeet auta ja Arcoxia on ainoa lääke Lyrican lisäksi joka on helpottanut oloani .Käytän Arcoziaa siten että joka toinen viikko sitä käytetään reilusti 120mg/vrk ja joka toinen viikko kärvistellään ilman Arcoxiaa. Kyllä sitä kokeilla kannattaa. Kipuillaan t:juki 02
Diagan. M89.0 CRPS2 EXTREMITATUM INFERIOR L.DX
M48.0. Stenosis lateralis LIV/V Statua post.laminotomia et foraminotomia LVIdx delibedetio
F32.1-2 Keskivaikea/vakava debressio

rane

• Ex-member
« Vastaus #44 : Marraskuu 26, 2012, 16:53:24 »
Yhdistin tämän aikaisempaan keskusteluun joka sijaitsi kakkossivulla. Hakukin löytää jos vain yrittää..  :vihellys: