Kirjoittaja Aihe: Arcoxia/etorikoksibi  (Luettu 117936 kertaa)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Arcoxia
« Vastaus #105 : Lokakuu 27, 2016, 00:17:26 »
Äitini sai nokkorokon ja hänelle sanottiin, ettei voisi olla mahdollista. Kyllä oli ja ilman mitään muiden lääkkeiden yhteisvaikutusta.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Peikko

• Klubilainen
  • :)
« Vastaus #106 : Lokakuu 28, 2016, 02:35:40 »
Nokkosrokon voi saada ihan mistä vaan jos on ko aineelle allerginen.
rikki niskasta varpaisiin

pimu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #107 : Lokakuu 29, 2016, 22:18:43 »
Joo olen kerran vuosia sitten joutunut olemaan päivystyksessä tunteja nokkosrokon takia. Ei löytynyt silloin mitään selitystä sille mistä olisi tullut. ~:/
Sitten pääsin kotiin kun ei enää levinnyt. Ei auttanut atarax, vasta kortisoni. Sain kotiin myös pari kortisonitablettia.

Olen aiemminkin syönyt arcoxiaa eikä ole tullut nokkosrokkoa, mutta nyt tuli. 
Olen nyt syönyt silloin tällöin (en joka päivä), eikä ole tullut rokkoa.
Ei tapa mutta kiduttaa

Peikko

• Klubilainen
« Vastaus #108 : Lokakuu 31, 2016, 01:10:33 »
Muistele otitko jotain muuta lääkettä myös samalla aikaa tai lähellä sitä,
sehän voi olla myös joidenkin lääkkeiden yhteisvaikutus,
eikä pelkkä Arcoxia.

pimu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #109 : Lokakuu 31, 2016, 10:22:31 »
Mä kyselin apteekki-ihmiseltä näitä yhteisvaikutuksia, ei kone antanut kuin tuon nokkosrokon.  ;)
Eli voi tulla muiden lääkkeiden yhteisvaikutuksesta tai sitten ihan yksinään. Ja sitähän ei nyt voi kokeilla.
Muut lääkkeet ei ole muuttunut mihinkään.
Mutta se Arcoxia just näin vahvana 120mg on tosi väsyttävä. Ei vaan pysy silmät auki :haukoitus:. Aina sen kanssa parin tunnin päiväunet :nukkuu:.
Ja vaikuttaa makuaistiin, nyt ei ole tullut aiemmin tullutta metallin makua mutta tuntuu kieli jotenkin turralta, ihan kuin olisi puutunut?! :P
Ei tapa mutta kiduttaa

Peikko

• Klubilainen
« Vastaus #110 : Marraskuu 01, 2016, 01:05:14 »
Huomasin myös tuon metallinmaun silloin alussa,
liekö maku turtunut tuohon kun en enää huomaa.

Väsyttävä se on, itsekin huomaan sen vaikka nyt käytössä 90mg.

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #111 : Marraskuu 01, 2016, 02:22:05 »
Tarkistin oikein pakkausselosteesta, että muistin oikein ja sen jälkeen luin Mintsinkin maininnan asiasta. Arcoxia 120mg on tarkoitettu vain lyhytaikaisen kovan kivun hoitoon kuten leikkauksen jälkeen tai kihtikohtauksessa eikä sitä tule käyttää kuin viikon kuurina.
Polven artrofibroosi

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Arcoxia/etorikoksibi
« Vastaus #112 : Kesäkuu 06, 2018, 22:42:49 »
Nyt on tullut Arcoxiasta halpa rinnakkaislääke markkinoille.
60mg paketin hinta oli jotain 7 euron hujakoilla ja samaa hintaa lienee myös 90mg
Eli todella edullista!

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #113 : Syyskuu 19, 2018, 12:45:33 »
Minä sain Arcoxia-reseptin kesällä. Luin silloin lääkkeen haittavaikutuksista netistä, mm tästä ketjusta. Tulin siihen tulokseen etten hae lääkettä vaan yritän sinnitellä polvikipuni kanssa Buranan ja voiteiden avulla. Viime viikkoina kivut kävivät kuitenkin niin pahoiksi, että hain lääkkeen. Onneksi hain sillä neljän käyttöpäivän jälkeen turvotus on vähentynyt huomattavasti ja kipukin on lähes poissa!  :jeee:

Haittavaikutuksena on makuaistin häiriintyminen. Sen huomaan vain muutaman tunnin lääkkeen ottamisen jälkeen. Silloin en voi juoda vettä, sillä se on aivan karmean makuista!
Mystinen kylkikipukin on todennäköisesti lääkkeen aiheuttamaa. Käsitykseni mukaan paksusuoli mutkittelee tuolla jossakin kyljen suunnalla..

Jos kipu pysyy poissa vielä huomennakin niin jätän seuraavana päivänä pillerin ottamatta.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #114 : Syyskuu 19, 2018, 16:18:29 »
Mukava kuulla, että sain avun!  :thumbsup:

Tuo makuaistin muutos on kyllä minustakin tosi ikävä...  :-X

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #115 : Syyskuu 25, 2018, 10:09:41 »
Niinhän tässä sitten kävi että.... Kipu otti ja häipyi!  :jeee: Ihan uskomatonta, että vajaan viikon Arcoxian käyttäminen vei kivun kokonaan pois. Ennen lääkkeen aloittamista heräsin öisin rajuun kipuun yrittäessäni kääntää kylkeä. Istuminen oli myös kivun vuoksi lähes mahdotonta iltaisin. Nyt olen kävellyt lyhyitä matkoja korkokengillä ja kaivoinpa eilen kukkapenkinkin lapiolla. Mitään kipua ei ilmennyt. Mikäli kipu antaa pieniäkin merkkejä niin otan taas lääkkeen.

Tämän kerron siksi, että muutkin rohkenevat kokeilemaan lääkettä.  :)

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #116 : Syyskuu 25, 2018, 11:24:53 »
Kipee, onpa hienoa että sait noin hyvän avun lääkkeestä  :hali:
Sä kai osaat kuitenkin vähän himmailla......meinaan vaan, ettei lähtis ihan lapasesta ja kostautuisi sitten myöhemmin  :innocent:

Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #117 : Syyskuu 25, 2018, 12:37:13 »
Mako, ehdottomasti osaan olla himmailla. :) Nyt on tämän syksyn lapioimiset lapioitu. Vältän myös tarpeetonta portaiden kävelyä etenkin jos on kantamuksia. Paino ja portaat ovat häijy yhdistelmä. Sen olen huomannut.

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #118 : Syyskuu 26, 2018, 03:17:53 »
Hienoa Kipee, että Arcoxia auttoi!  :thumbsup: Minulla toimi myös polviongelmiin hyvin kunnes alkoi polttamaan ylävatsaa. Piti lopettaa käyttö. 🙄 Muistathan huomioida, että sitä tulee käyttää viikon kuurina ja pitää sen jälkeen tauko. Aluksi käyttö oli paljon vapaampaa, mutta sitten huomasivat tämänkin lääkkeen riskit. Taisivat olla jotain sydänhommia.
Polven artrofibroosi

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #119 : Syyskuu 26, 2018, 07:09:37 »
Hiker, olen tietoinen lääkkeen aiheuttamista sivuvaikutuksista, jopa vakavista. Sen vuoksi en meinannut ottaa lääkettä edes kokeiluun. Oli kuitenkin pakko nöyrtyä, kun kivut kävivät niin rajuiksi. Reseptissäni lukee"..tarvittaessa tai kuurina..". En tiennyt arkoittaako kuuri-sana viikkoa, 10 päivää tai jotakin muuta. ~:/ Päätin ottaa tabletin vain tarvittaessa eli lopetan heti, kun oireet ovat poissa.