Kirjoittaja Aihe: Kortisonipiikillä  (Luettu 90662 kertaa)

trochanter

• Global Moderator
Vs: Kortisonipiikillä
« Vastaus #30 : Toukokuu 16, 2016, 14:50:55 »
Kuinka kauan pitää olla rasittamatta jalkaterää nyt pistoksen jälkeen?  ~:/ en hoksannut reumatologilta kysyä ja juoksulenkkarit pakkaan lomareissulle mukaan. Tänään laitettu siis 2 kortisonipistosta oikean jalkaterän kahteen varvasniveleen. Nyt tuntuu vähän tönköltä koipi että tänään ei vishin ainakhan juosta?  ;D
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)
*psori (dg 19)

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #31 : Toukokuu 16, 2016, 16:12:28 »
Mulle on sanottu vähintään vuorokausi mieluummin kaksi.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #32 : Toukokuu 16, 2016, 16:23:39 »
Minä kiitän Mintsi! :)
*psori (dg 19)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #33 : Toukokuu 16, 2016, 17:15:02 »
Mintsi tarkoittaa trochanter sellaista tavallisten ihmisten normiliikuntaa!  :thumbsup: Tuolla toisaalla kerroit, kuinka lääkäri totesi, että tulehdus on päässyt pahaksi, koska on muhinut niin pitkään. Älä vain riskeeraa kesän juoksujasi vain sen takia, ettet malta olla juoksematta muutamaa päivää tai vaikka koko viikkoa! Minä olen se hyvää tarkoittava pahan ilman lintu, joka yrittää takoa kalloosi, kuinka riskirajoilla liikut jatkuvasti!  :D Haluaisin niin tarjota sinulle keinoja, joilla mahdollistat rakastamasi liikunnan harrastamisen mahdollisimman pitkään. Ymmärrän sinun ja liikunnan suhdetta paremmin kuin arvaatkaan ja siksi minun on vaikeaa katsoa vierestä, kun toistat minun itseni tekemät virheet!  :hali:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #34 : Toukokuu 16, 2016, 17:50:28 »
Joo hiker mie tiiän sinun taustasi ja urheiluhulluutesi samoten :) hyvä että taotki järkeä mun päähän, tuskastuttaa jököttää tässä kämpillä ja kinkuttaa menhen  ;D halaus siulle ja Mintsille kans. Mie hiker luppaan olla yrittämättä juoksua ainakin tän vkon, kehitelhän jottain punttihommaa sitte.
*psori (dg 19)

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #35 : Toukokuu 16, 2016, 18:01:01 »
Miten olisi pyöräily??
Sehän ei ole niin "hakkaavaa" liikuntaa ja sopii monille jalkavaivaisille...

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #36 : Toukokuu 16, 2016, 18:10:37 »
Tai veteen. Joko juoksemaan tai uimaan. Vuorokauteen ei sitten sitäkään.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #37 : Toukokuu 16, 2016, 19:58:54 »
Joo fillari löytyy kyllä ja se on ihan jees hommaa muttei voita juoksua.. vesilajeista en oo tykänny koskaan - tosin yhteen väliin aamu-uinti oli aina ohjelmassa, mut siitä on toistakytävuotta aikaa. Kesäsin uin järvessä ja talvisin pulahan avanthon mut muuten ei jotenkaan jaksa kiinnostaa. Pitäs varmaan joskus rohjeta vaan meneen taas hallille  ~:/
Annan täs jalan levätä ja sitte takas sorvin ääreen.  :) Tein tos punttitreenin ja kyllä seki mukavasti piristää  :thumbsup:
Pitäny muuten piettää kylmäpussia päkiän päällä, nyt on vähä kankee ja ajetuksissa eikä kestä painoa varata jalalle, mut lienee normaalia?  ~:/ Ekan kortisonipiikin päkiään sain liki 10 v sitte tk-lekurilta ja se oli surkee pistos, ei osunu oikeeseen kohtaan eikä siten auttanu yhtään.  :-X
Kiitos ystävät hyvät.  :vrolijk_26:
*psori (dg 19)

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #38 : Toukokuu 16, 2016, 22:05:10 »
Erikoistuva reumalääkäri, jolla viimeksi olin, oli kovin kiinnostunut liikuntani määrästä ja lajeista. Minähän en pysty enää raskaita lajeja harrastamaan, joten sain kiitoksia lajivalinnoista. Sinulle Trochanter tuntuu urheilu olevan henki ja elämä  :) ! Pidäthän kuitenkin mielessäsi ja neuvottelet reumalääkärisi kanssa, ettet riskeeraa työkykyäsi  :hali: ! Itseäni niin harmittaa, kun osa työkyvystä on mennyt omaa ajattelemattomuutta. Ei tosin mulla urheilemisen johdosta  ;D.

Liikunnasta puheen, mä sain heittää kipulääkkeet nurkkaan puutarhakauden alettua. Eipä ole näin ennen käynyt :). Kunpa voisi tehdä vähän liikkuvampaa työtä  ~:/.
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #39 : Toukokuu 16, 2016, 23:23:46 »
Hyvältä kuulostaa trochanter!  :thumbsup: En minäkään vaihtaisi pois entistä elämääni tai ole katkera itselleni hölmöilyistäni, mutta katkeran kalkin olen saanut niellä kropan lahoamisen myötä. Alkaa olla jo hiukan paniikki, kun uutta ongelmaa pukkaa jatkuvasti ja välillä ei onnistu enää edes tämä arkiliikkuminen. Ei ollut järkeä eikä kykyä ymmärtää aikoinaan, mihin yltiöpäinen treenaaminen voisi johtaa!
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #40 : Toukokuu 17, 2016, 10:12:06 »
Hortensia; juu mie neuvottelen kyllä jahka tk laittelee aikaa ja sit sitä lähetettä etteppäin. Hienoa että sait jättää kipulääkkeet!! :) ainaki toistaseksi varmaan mut mahtavaahan sois ettei tarttis itteensä tunkea mittään ylimäärästä elimistön rasittajjaa.

Hikerille halaus ja kiitos myötäelämisestä :) tänään koipi tuntuu ihan hyvältä, hieman on kankea ja kosketusarka vielä mutta eilinen kinkkaus on tosiaan eilistä kinkkausta :) tännään siis salille ja illalla MM-lätkää (menneepä ot:ksi).. Ois pitäny mennä aiemmin tolle yksityiselle jo, vähä tympii et syksystä asti sinnittelin tuon koiven kans. Mutta. Aina oppii.
*psori (dg 19)

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #41 : Toukokuu 20, 2016, 19:47:49 »
Kiltisti olen ollut juoksulenkkareitani jalkaan pukematta, mutta paukama (tulehtunut nivel siis pullottaa taas enemmän kuin esim. eilen) on ja pysyy ja tänään käytiin käppäilemässä äitimuorin kanssa maastossa rapia tunnin lenkki taasen (kuten eilenkin, eilen koipi ei sanonut mitään, tänään taas tuntu "ottavan itteensä") :( eli kiltisti jatkankin juoksemattomuutta ja kokeilen juoksutossuja mahdollisesti sunnuntaina, jos mitään ihan karmeaa tässä ei tapahu. Tai sitten vasta maanantaina.

No mutta kumminkin, vähän vaikuttaa siltä, että kahden kortisonipiikin tuikkaus nuihin niveliin oli (niinkuin r-tologi uskalsi epäillä) "liian vähän liian myöhään". :( Oottelen sitte edelleen sitä tk:aikaa ja lähetettä keskussairaalan r-tologille josko sais jatkoapua. Juoksemaan kyllä hinku ois hirmuinen, nyt kun kevät on täällä kotikonnuillakin ihanasti edennyt!! :)
*psori (dg 19)

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #42 : Heinäkuu 19, 2017, 22:07:34 »
.. huomenna sitte soittelemaan työterveyteen, häätyy kysyä kustantaako työnantaja kortisonipistoksen (viimeks maksoin kyselemättä ite). Ja yleislääkärille jos varaan aikaa, onnistuukohan sillä sitten kans HETI se homma hoitaa kun menen sanomaan sinne että mitä mullon mielessä?  ~:/
*psori (dg 19)

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #43 : Heinäkuu 23, 2017, 08:36:20 »
.. ja onnistuihan se. Torstaina sain piikin päkiään ja tiedon myös siitä, että sopimus kattaa työterveyslekurin lähetteellä 1-3 konsultaatiokäyntiä reumatologin vastaanotolla (sairauden hoito). Mikä on erinomaisen hieno homma ja hieno tieto; tuo reumatologi kun on taatusti alansa huippuja ja mm. viime keväänä laittoi 2 kortisonipiikkiä tuohon oikeaan päkiään. Täytyy sitten sinne olla yhteyksissä kun / jos tarvetta jatkohoidolle on.

Semmosta! :)
*psori (dg 19)