Kirjoittaja Aihe: Vatsan toiminnan häiriöt  (Luettu 49071 kertaa)

Anni

• Jr. Member
  • **
Vatsan toiminnan häiriöt
« : Kesäkuu 27, 2006, 20:18:38 »
Aloitan uuden ketjun lääkkeen sivuvaikutuksista vatsan toimintaan. :)

Minä olen käyttänyt säännöllisesti Panacodia ja aloittelin tässä käyttämään Oxycontinia. Molemmista tulee minulle ummetusta. Löysin vihdoin minulla toimivan ummentuksen "hoitolääkkeen", Magnesium 350 mg -tabletit. Otin aluksi farmaseutin neuvosta yhden tabletin iltaisin muutamana päivänä ja sen jälkeen lisäsin puoleentoista. Mukava juttu, yksi murhe poissa :thumbup:
Jostain syystä tämän asian tekee vielä paremmaksi se, että kyseessä ei ole lääke vaan ravintolisä. Ei tullutkaan yksi lääke lisää. 
Parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian kireällä

olkikukka

• Ex-member
Re: Vatsan toiminnan häiriöt
« Vastaus #1 : Kesäkuu 27, 2006, 20:59:45 »
Toihan on hyvä tietää, olen joskus syönyt emgesania, mutta en muista sen laxatiivivaikutusta

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #2 : Kesäkuu 27, 2006, 23:10:58 »
Hyvä kun tuli esille. Olen itse käyttänyt jo vuosia mangnesiumia illoin, ja taatusti vatsa toimii. Onhan apteekistakin emgesan tbl, ja mangnesium maito. Kai sekin on ilman reseptiä.
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

Rijoka

• Full Member
« Vastaus #3 : Kesäkuu 28, 2006, 11:23:59 »
Kiitos Anni tuosta tiedosta. Minä olen käyttänyt pitkään Movicolia ja nyt alkaa siitäkin tulla turvotusta vatsaan.
Niin pitkiä ovat päivät, kun odotan luokseni ystävää jonka nimi on :Kivuttomuus
Sairaus: Selkäydinkanavan ahtautuma, synnynnäinen ja periytyvä, 3 selkä- ja 1-niskaleikkaus. Krooninen neuropatia, TOS-oireyhtymä. Kilpirauhasen vajaa toiminta. 2:s tyypin diabetes.

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2006, 23:37:25 »
Kiva jos on jollekin hyödyksi :) Itse asiassa tänään fysioterapeutti kysyi, tuleeko minulle kipulääkkeistä ummetusta. Vastasin, että tulee mutta aloin syömään magnesiumia niin ei ole enää. Hän sanoi, että aikoi ehdottaa juuri magnesiumia ummetuksen hoitoon. Tuttu juttu muillekin näköjään :)

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #5 : Elokuu 08, 2006, 17:46:09 »
Onko teillä neuvoa mitä tehdä kun välillä peräaukon sulkijalihas menee spasmiin. lämpimällä vedellä suihkuttaminen ei helpota!

Jos kärsii imavaivoista niin kuminan, aniksen tai fenkolin siementen pureskelu auttaa. Kuminasta oli sanottu Hesarissa, että riittää 5 siementa päivittäin.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #6 : Elokuu 09, 2006, 12:47:54 »
Yksi asia tuli mieleen, jos vatsa ei toimi kunnolla, juotteko tarpeeks vettä. Se kyllä voi olla yksi syy, että on liian "kuiva"-
Tottakai monet kipulääkkeet lamaa suolistoa, mutta riittävästi vettä pitäis saada.
- Ja jo aamulla tyhjään vatsaan reippasti juomista, eli vettä..

Mulla on aina vesipullo yöpöydällä, tyhjennän sen jo aamuyöstä, auttaa saamaan vatsan "hereille"
-kannattaa kokeilla.
  :thumbup:
- F.R. Laing

Aleksandra

• Ex-member
« Vastaus #7 : Elokuu 09, 2006, 13:32:31 »
Hei

täällä kans yksi joka syö panacodia ja magnesiumia  :) tosin minun on otettava magnesiumia 3-4 tablettia a 350 mg koska muuten ei toimi. Nyt olen alkanut syödä iltaisin myös Probiootteja ( maitohappobakteeri) ja niistäkin on muuten apua eli kantsii kokeilla. Magnesiumit on muutenkin hyviä illalla otettuna koska niillä on myös hiukan unettava vaikutus  :haukoitus: ja yliannostusta ei voi kuulema tulla koska ylimääräinen poistuu elimistöstä, aiheuttaa korkeintaan ripulia...

scilla68

• Ex-member
« Vastaus #8 : Elokuu 10, 2006, 07:49:12 »
Hei!
Onko kukaan huomannut käyttäessään magnesiumia että olis tullu lääkkeiden kans mitään ongelmii??
Mä kun en tie enää et mitä kokeilla kun on ongelma vatsa.
Ite otan aamulla laktoosi tabuja, beroccaa, crambitionin, päiväl sifrolia 0,18mg, iltapv crampition, (tarpeen vaatiessa vilä sifrol)
Illalla nukkumaan mennes 1 1/2 sifrol ja dolan tai relapamil. Oon joutunu jo turvautuun vatsalääkkeisiin antepsin. Rautaa oon kokeillu mut siit tulee niin paha ummetus ja oon mustelmilla.

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #9 : Elokuu 15, 2006, 09:18:20 »
Kun valittelin sitä peräsuolivaivaa keuhkolääkärille, josta olen aiemmin teille maininnut, niin on enskuun lopussa kutsu  peräsuolen paineenmittaukseen ja ultraäänitutkimukseen. Se on tietysti taas niin, että on helpompi vaihe menossa; eilen oli taas kova spasmi, ei pysty istumaan, lepäämään tai kävelemään, pittää vain wc.vn pytyllä keikkua ja odottaa, että Litalgin auttaa. Eikä tuo eilisiltainen ole vielä ohi, sen verran on peräsuoli kipeä. Tietysti tutkimuksissa ei löydy mitää vaan sanotaan, että se liittyy mulla tähän yleiseen spastissiteettiin, eikä asialle voida mitään tehdä.

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #10 : Elokuu 15, 2006, 10:01:45 »
scilla68, minulla ei ole tarkempaa tietoa siitä, vaikuttaako magnesium lääkkeiden imeytymiseen, ym. Epäilen, että sillä ei ole sellaista vaikutusta, koska apteekissakin sanoivat, että se on hyvä apu lääkkeiden aiheuttamaan ummetukseen. Sitten se varmasti vaikuttaa negatiivisesti, jos niitä syö jatkuvasti niin, että maha on ripulilla. Lääkeaineet eivät siinä tapauksessa ehdi imeytyä täydellisesti suolesta. Mutta kannattaa kysyä lääkäriltä tai apteekista seuraavalla kerralla kun käyt, jos tämä asia mietityttää. Ihan hyvä juttu miettiä tarkkaan nämä asiat :)

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #11 : Lokakuu 15, 2006, 20:12:02 »
olkikukka, mulla on samanlaisia hirveän kivuliaita peräsuolen kouristuksia, saattaa tulla milloin vain. ja kipu on niin tajuton kuin veitsellä kaivettais. litalginia oon ottanut mutta ei se heti auta, kipukramppi kestää noin puol tuntia. en tiedä mistä johtuu, ja pitäskö tutkia. jos sulla on jotain tietoa tästä vaivasta niin kerro mullekin. mulla on kai ärtyvä paksusuoli muutenkin. usein turvottaa ja ilmavaivoja. taipumus ummetukseen. siihen oon ottanut movicolia. aina pitää kulkea litalginit mukana ja seuraava kipukohtaus pelottaa.. :-[

mariamilla

• Jr. Member
  • **
  • Selkäpotilas v:sta 1967
« Vastaus #12 : Lokakuu 17, 2006, 14:33:44 »
Minä sain aikanaan Agiolax:ia  suolen toimintaan. Minulla johtuu selkävaivasta, ettei suolisto toimi normaalisti,ja varmaan kipulääkkeetkin osaltaan vaikuttavat. Jos mulla menee vatsa kovalle, niin en pysty ponnistamaan ja siinä sitä sitten ollaan, peräpukamat siitä on seurauksena.
Kipu ainainen ystäväni ja viholliseni :(

Liana

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #13 : Lokakuu 18, 2006, 20:49:19 »
 :-\ Sama vaiva kun Olkikukalla ja Sirpalla, ne aivan älyttömän kovat krampit, ja siinä sitten ootellaan suolen tyhjentymistä, kun tunto on hävinnyt. Mä olen nyt saanut jonkin verran vatsan toimimaan minimiel jogurtilla, jossa on myslit kannessa. Johtuu varmaan siitä, että olen laktoosi-intoleranssia poteva. Jos jostain syystä jää jugurtti syömättä illalla, menee vatsa taas aivan lukkooni ja kestää viikonkin, ennen kun alkaa toimiin kunnolla, vain ylivuotoa saattaa tulla jonkin verran. Voi hitsi sitä löyhkää sitten kun sen saa taas auki. :vihellys: muuten mikään muu jugurtti laktoosillinen ei tee samaa vaikka laittaisi myslit päälle. Lääkärini sanoikin, että toisella sairaudella hoitaa toista, mutta kait se niin on tehtävä, koska en kestänyt enään peräruiskeita... :'(
Ystävät kuulevat mitä sanot, parhaat ystävät kuulevat mitä et sano.

Marle

• Ex-member
« Vastaus #14 : Marraskuu 10, 2006, 17:19:47 »
Hyvä kun kurkkasin tänne. Tuonne "muut sairaudet" laitoin tälläisen viesti mutta taitaa se sopia tännekkin:

Nyt tulee paksua asiaa

Noniin, pari kertaa on alavatsassa  tuntunut suht kovaa kipua, sellaista että se pelästytti!
Ekalla kerralla tosin tilanne meni ohi eikä mitään lisävaivoja tullut.
Tänään työmatkalla minulle tuli k***ahätä, oikein kova sellainen ykskaks. Samalla
viilsi kipiästi alavatsalla mutta kun hätä vähäksi aikaa helpotti niin teki kipukin kunnes taas
olisi pukannut k***aa ja tuli se viiltävä kipukin. Pääsin sitten työhön ja äkkiä WC:hen.
Homma hoidettiin eikä kipua tullut, mutta  paineen tuntua jäi alavatsaan ja pikkuisen nipistelyä
(nytkin on jonkin verran ja jonninmoista pikku pakotusta). Olen pikemminkin löysä kuin kova mahainen.
Tilasin ajan gynelle tarkistusta varten. Kaikki oli OK.  Voisiko olla alkamassa diverdikkelivaiva???
Verta ei ole tullut kaksun mukana ikinä. Tämä vaivaa nyt mua oikein todella. Tuolla muuallahan
olen kirjoitellut selkävaivasta, lannerangassa. Oisko jokin yhteys??

Marle

Täsä sitten lisää ajatuksia. Magnesiumia käytän minäkin, jo ennen kuin Panacod tuli kuvioihin. Joskun ei muista milloin maha on toiminut ja olenkin miettinyt että pitääkö alkaa pitää kalenteria siitä. Itselläni on enemmänkin maha löysä kuin kova, tai siltä väliltä. Tuo tänaamuinen riipaiseva kipu tuntui alavatsalla ja nyt tuikkii jo peräluukulla. Mulla myös maha möyryää aikalailla joten taitaa olla paksusuolikin ärsyyntyneellä päällä aika-ajoin.
Tietysti läääkäriin jos oireet ja kivut lisääntyy mutta nyt veden juontiin ja Panacod hyllylle jos vaan ei ala selkä kovin vihoittelemaan.
Magnesiun on Magnesia Plus nimistä ja se sisältää B-vitamiinia sekä inuliiniä. Luontaistuote se on.

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #15 : Marraskuu 10, 2006, 21:08:24 »
kovalla ollaan periaatteessa aina, johtuen opiaatista, siihen sitten movicolia 2 pussia joka ilta. aina ei toimi siltikään. siihen on sitten pika-apu: vesiperäruiske, apteekista muovipussiperäruiske, joka täytetään vedellä 1-2 litraa ja rasvaa päähän ja pää peräaukkoon syvälle ja vettä lasketaan niin paljon kun mahtuu, niin johan kohta lentää sitkeämpikin kökkäre. oon siihen jo niin tottunut että ei tunnu miltään, ainut paha puoli on se että joutuu olemaan vessan lattialla nelinkontin selälle pahassa asennossa sen veden laskun ajan. :laugh:
movicol on muuten sikakallista eikä saa sv-korvausta, sarjassamme kelan niuhotukset. syytä en tiedä.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #16 : Marraskuu 11, 2006, 11:19:51 »
hei

-kaikki nuo opiaatit on kurjia kun ne vaikeuttaa vatsan toimintaa, sekin on huono. kun en muista kenenkään lääkärin asiasta informoineen.

-mutta kun kokeilin 6 päivää oxycontin tbl, hoitaja antoi tosi selkeää infoa siitä asiasta.
- kertoi myös, että joka kerta kun annosta nostetaan, se myös vaikuttaa vatsan toimimattomuuteen, eli taas aloitetaan alusta.

t.diisa
- F.R. Laing

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #17 : Marraskuu 11, 2006, 12:19:44 »
olkikukka, mulla on samanlaisia hirveän kivuliaita peräsuolen kouristuksia, saattaa tulla milloin vain. ja kipu on niin tajuton kuin veitsellä kaivettais. litalginia oon ottanut mutta ei se heti auta, kipukramppi kestää noin puol tuntia. en tiedä mistä johtuu, ja pitäskö tutkia. jos sulla on jotain tietoa tästä vaivasta niin kerro mullekin. mulla on kai ärtyvä paksusuoli muutenkin. usein turvottaa ja ilmavaivoja. taipumus ummetukseen. siihen oon ottanut movicolia. aina pitää kulkea litalginit mukana ja seuraava kipukohtaus pelottaa.. :-[

Olen kokonaan unohtanut vastata tähän pyyntöön. Tutkimuksissa selvisi että minulla on suolen täyttymishäiriö, suolen hermosto on sekaisin. Suoli sietää yllättävän paljon täyttöä, mutta täyttyminen tuntuu heijasteena ristiselässä ja oik. pakarassa, ei lainkaan suolessa. Nyt tiedetään, että se on todellinen juttu, pystyttiin mittamaan, mutta ei tiedetä kuinka hoidetaan tai mikä sen aiheuttaa. Mulle tulee lisää lantion alueen tutkimuksia.

Rijoka

• Full Member
« Vastaus #18 : Marraskuu 30, 2006, 12:30:23 »
Sirpa, Movicolia voi käyttää välillä suurempiakin annoksia. Minulla riittää kolme pussia, mutta olen saanut suosituksen joskus neljäänkin pussiin.  Onhan siinä paperissa ohjeita miten voi käyttää jopa vieläkin suurempia annoksia jos vatsa ei toimi, muistaakseni 4 päivään.
Niin pitkiä ovat päivät, kun odotan luokseni ystävää jonka nimi on :Kivuttomuus
Sairaus: Selkäydinkanavan ahtautuma, synnynnäinen ja periytyvä, 3 selkä- ja 1-niskaleikkaus. Krooninen neuropatia, TOS-oireyhtymä. Kilpirauhasen vajaa toiminta. 2:s tyypin diabetes.

termo

• Ex-member
« Vastaus #19 : Joulukuu 11, 2006, 04:53:05 »

Olen kokonaan unohtanut vastata tähän pyyntöön. Tutkimuksissa selvisi että minulla on suolen täyttymishäiriö, suolen hermosto on sekaisin. Suoli sietää yllättävän paljon täyttöä, mutta täyttyminen tuntuu heijasteena ristiselässä ja oik. pakarassa, ei lainkaan suolessa. Nyt tiedetään, että se on todellinen juttu, pystyttiin mittamaan, mutta ei tiedetä kuinka hoidetaan tai mikä sen aiheuttaa. Mulle tulee lisää lantion alueen tutkimuksia.

Minkä niminen tuommoinen tutkimus on ja missä sitä tehdään ja mitä maksaa?

Sonny

• Sr. Member
Vs: Vatsan toiminnan häiriöt
« Vastaus #20 : Joulukuu 12, 2006, 06:02:52 »

Kiitos Annille joka aikoinaan on tästä Magnesiumista kertonut  :vrolijk_26: Muistin viimein ostaa apteekista sitä ja vatsa on toiminut sen jälkeen todella hyvin, mahtava juttu!
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #21 : Joulukuu 13, 2006, 14:06:26 »
movicoliahan voi tosiaan ottaa vaikka 8 pussia kerralla, kysyin apteekista, jos on suolentukkeuma. mutta se on pirun kallista tavaraa. tietääkö kukaan saako sitä reseptillä halvemmalla? kun mulle sanottiin apteekissa et ei tule kelakorvausta kun saa ilman reseptiäkin. mulle kyllä reseptillä sitä alunperin määrättiin, mutta eivät siis huolineet reseptiä apteekissa.eli täys maksu menee. ja täähän ottaa päähän kun sitä tarvii joka päivä. mitenhän pitäs toimia että sais jonkunlaisen korvauksen?tietääkö kukaan. :vrolijk_26:

amalia

• Newbie
  • *
  • maan korvessa kulkevi
« Vastaus #22 : Joulukuu 13, 2006, 19:10:03 »
Halpa ja toimiva apu "toimimattomuushäiriöihin". Pellavansiemenet. Kannattaa kokeilla sitkeästi, jos eivät heti auta. Puuron päälle, kiisselin päälle, jukurtin päälle, veteen liotettuina (on kyllä epäilyttävän näköistä tässä) Ne auttavat sekä kovaan että ruikulivatsaan. Kunhan sopivan annos löytyy,niin helpottaa. Kilon pussi kaupassa ei paljoa maksa. Mulla on siemenet keittiön työtasolla kipossa ja lusikka mukana. Tulee otetuksi ,aina kun ovat näkösällä.

olkikukka

• Ex-member
Vs: Re: Vatsan toiminnan häiriöt
« Vastaus #23 : Joulukuu 13, 2006, 22:12:11 »

Minkä niminen tuommoinen tutkimus on ja missä sitä tehdään ja mitä maksaa?

Tutkimus oli peräsuoleen paineenmittus (anaalimanometria) ja sen ultraääni ja sen teki endokrinologi erikoissairaanhoidon polilla. En tiedä mitä maksaa yksityisellä, tuolla maksoi polimaksun. Nyt tehtiin virtsarakon tähystys. Tämän jälkeen lantiotutkimustyöryhmä pohtii mitä pitäis vielä tutkia ja miten hoidetaan. Puhui jotain urospesialistin antamasta kuntoutuksesta.

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #24 : Joulukuu 29, 2006, 20:15:46 »
kiitos vaan amalia vinkistä, mutta ainakaan mun opiaatti-ummetukseen pellavansiemenistä ei oo mitään apua, käytän joka päivä. eipä tehoa mikään muukaan "tavallinen" kikka. luumut tms. eikä edes ummetuslääkkeet, kun oikeen pahaksi menee. ummetus on suoraan verrannollinen otettuun opiaattimäärään. eli niin kauan kun on pakko ottaa niitä kipuun, (luultavasti loppuikä) niin kauan kestää ummetuskin. eilen otin 3 eri umm.lääkettä, vaivoin sain jotain tuotosta...kovaa on... ;D

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Joulukuu 30, 2006, 20:19:46 »

Kiitos Annille joka aikoinaan on tästä Magnesiumista kertonut  :vrolijk_26: Muistin viimein ostaa apteekista sitä ja vatsa on toiminut sen jälkeen todella hyvin, mahtava juttu!

Ole hyvä vaan, parempi myöhään.. ;)
Minulla on nyt tämän magnesiumin kanssa uusi mietityttävä asia ja ajattelin kysäistä, onko kukaan muu törmännyt samaan? Jotta vatsa toimisi normaalisti, minun on pitänyt nostaa pikkuhiljaa magnesiumin määrää. Aluksi riitti yksi, kaksikin mutta nykyään viisikään ei aina tuo toivottua vaikutusta. Tietty sekään ei ole paljon. Ajattelin kokeilla välillä sitä magnesiummaitoa, oletteko sitä kokeilleet?

Muuten, kokeilin tuota hintavaa Movicolia ja se ei tuntunut olevan minulle riittävän toimiva aine, taisi olla neljä pussia kun enimmillään otin.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #26 : Tammikuu 01, 2007, 13:30:14 »
heippa

Mangneesiumia olen kayttänyt vuosia, 2-3 tbl/illoin.
Ei se aina auta vatsantoimintaan, riippuen siitä onko kipulääkettä joutunut ottamaan enempi.
Mangneesiummaitoa en ole käyttänyt, vois kokeilla.

- F.R. Laing

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #27 : Tammikuu 01, 2007, 19:34:42 »
tästä on ollut aiemminkin puhetta. ei sitä magnesiumia saa ottaa tolkuttomasti. magnex-purkin kyljessä lukee max 1 tabl/vrk. ei se ole tarkoitettu ummetuslääkkeeksi!

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
Vs: Re: Vatsan toiminnan häiriöt
« Vastaus #28 : Tammikuu 01, 2007, 21:14:57 »
Jos kärsii imavaivoista niin kuminan, aniksen tai fenkolin siementen pureskelu auttaa. Kuminasta oli sanottu Hesarissa, että riittää 5 siementa päivittäin.

Onkohan se niin, että vaivat lakkaavat tuntumasta kipuina vai niin, että kaasunmuodostus todella lakkaa?
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #29 : Tammikuu 04, 2007, 18:13:21 »
Sirpa, niin siinä minunkin purkissa lukee. Se on ohjeellinen suositus silloin, kun sitä käytetään pelkästään ravintolisänä. 

Täällä on tietoa magnesiumista. http://www.tohtori.fi/?page=5530281&id=3886462 Siellä on maininta, että magnesium ei aiheuta myrkytysoireita terveelle eli yliannostuksen vaaraa terveellä ei ole.
Minulle magnesiumia laksatiiviksi on suositellut fysioterapeutti. Apteekissa farmaseutti totesi, että sitä käytetään yleisesti laksatiivina, hakee itse sen sopivan annoksen, joka tekee tehtävänsä.
Syöpäosastolla annettiin ainakin jokunen vuosi sitten magnesiummaitoa potilaille, joilla oli ummetusta.
Joten uskon, että se on turvallinen aine vatsantoimittamisessa.

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #30 : Tammikuu 04, 2007, 18:21:57 »
Kaivelin asiaa perusteellisemmin, joten tässä tässä on vähän lisätietoja.
Seuraavassa osoitteessa on joitakin tilanteita, jolloin magnesiumia on syytä ottaa lääkärin valvonnassa, mm. se tehostaaa verensokerin laskua eli sokeritautisilla saattaa tarvita insuliinin annostuksen säätämistä magnesiumia käytettäessä. http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/magnesium.html

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #31 : Tammikuu 05, 2007, 13:17:17 »
anni: ok, niitä magn. valmisteitahan on erilaisia, riippuu tietty valmisteesta. se on mulle uutta että toimii myös laksatiivina. täytyypä kokeilla.

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #32 : Tammikuu 05, 2007, 21:36:39 »
tässä ketjussa puhumani peräsuolivaivat osoittautuivat liian hankaliksi, sillä lantiotyöryhmä ei käsitellyt asiaa ja urologi odottaa fysiatrin loppulausuntoa, jotta voidaan asia päättä. ne ei tajuu, että minä olen toistaiseksi fysiatrin potilas, saavat odottaa sitä, eli asia jää taas kesken... B-lausunnossa lukee, että fys.pkl:n asiakas... ilmeisesti käyn noin 4 kuukauden välein kontrolleissa...   

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #33 : Helmikuu 13, 2007, 19:16:24 »
Hei!
Tuli mieleeni, kun pudotin Oxycontinin määrän puoleen. Meni maha pariksi, kolmeksi päiväksi löysälle. Silloin joskus kun otin Panacodia vaihtelevia määriä, oireiden mukaan vuorokaudessa, maha ei tiennyt miten toimisi. Joinakin päivinä oli ripulilla, sitten taas meni päiviä kun oli ummetusta. Se oli melkoisen monimutkaista. Onko teillä muilla ollut vastaavaa, kun joudutte syömään ummetusta aiheuttavaa lääkettä vaihtelevia määriä?
Minun pitää ottaa nykyään sama 8 kpl vuorokaudessa Panacodia saadakseni kivut kuriin, joten tätä ongelmaa ei tällä hetkellä ole.

Mutta jos joskus saisin jonkun toisen toimivan lääkkeen tähän rinnalle ja saisin ottaa Panacodia vähemmän, miten te muut olette selvittäneet tämän asian? Ummetuslääkkeen käyttö oli hankalaa, koska sitä ei voinut ihan suoraan ennustaa, koska ummetuslääkettä olisi pitänyt ottaa. Joskus kun otin, maha oli perusteellisen ripulilla ::) Ehkä joku suolen sisällön "tasapainottaja", siis suolen sisältöä lisäävä tuote voisi olla hyvä? En kokeillut mutta eihän sitä tiedä, koska se tilanne on taas edessä..

mare

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #34 : Heinäkuu 05, 2007, 09:48:21 »
Huomasin nyt vasta tällaisen ketjun...
Kun sanoin lääkärille että Panacod aiheuttaa kovan vatsan, totesi vain että," juu, sehän on yksi oikeen hyvä ripulilääke, laitetaan Panacod-poretta tilalle, se ei aiheuta niin pahaa ummetusta."
Kipupolilla kun mainitsin ummetuksesta, sanoi että aina Panacodin kannsa menemään mahaa pehmittävä aine. Ekaa kertaa kuulin ja lääkkeitä syöny jo vuosia. Ihan uskomatonta, etteivät muista/viitti lekurit mainita asiasta, Kaikki pitää kokeilla itse kantapään kautta.
Ostin apteekista rakeita, jotka on tehty kasveista. Auttaa, kun vaan muistaa ottaa joka pvä.
Magnesiumia en ole koeillut, tosi hyvä että tuli puheeksi!!!!
Itselleni ei ole tehty mitään tutkimuksia alavatsajutuista, mutta huomaan itse että kipu helpottaa mullakin vasemmassa pakarassa ja jalassa ulostamisen jälkeen. Joten kovaa vatsaa ei kannata sietää... :P
Sitten ihan oikeesti kipuu auttaa ehkä vähän lääkkeet...ei tosin läheskään aina!

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #35 : Heinäkuu 05, 2007, 15:09:29 »
ummella olen minäkin jossen joka päivä ota laksatiivia, duphalac on turvallinen myös pitkäaik.käytössä ja edullinen, ennen käytin movicolia mutta se on sikakalllista. linus-pellavarakeet ja agiolax sopivat lievempään umpitautiin.annos löytyy kokeilemalla ja on suhteessa käytetyn opiaatin määrään.-

sini

• Ex-member
« Vastaus #36 : Heinäkuu 25, 2007, 08:23:03 »
Vi-Sibliniä olen nyt syönyt pitemmän aikaa, se on kuituvalmiste, joka auttaa sekä löysään että kovaan vatsaan (ainakin minulla).
Saa apteekista myös ilman reseptiä, mutta myös reseptillä.
Puuroon sekoitan mitallisen ja aikaisemmat mahan lurinat, murinat ja löysyys sekä ummetus ovat loppuneet sillä aika hyvin.
Ajoittaisin ilmavaivoihin olen käyttänyt Cuplatonia.

mare

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #37 : Elokuu 05, 2007, 09:52:59 »
Moi!
Minulla kävi niin, että kun aloin syömään Lyricaa ja Panacod jäi, suolen toimintakin normalisoitui ilman ulostuslääkkeitä. Onni! Hyvältä tuntuu kun vatsa toimii...